واکنش معاون شهردار به اظهارات معاون استاندار
واکنش معاون شهردار به اظهارات معاون استاندار

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز در پاسخ به مصاحبه اخیر معاون سیاسی استاندار و انتقاد از شهرداری واکنش نشان داد.

عصر تبریز: یعقوب وحید کیا، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز  در پاسخ به مصاحبه اخیر معاون سیاسی استاندار و انتقاد از شهرداری در اطلاع رسانی ضعیف در سایت رسمی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری نوشت: شهرداری  جزو نهادهای پیشگام در سنت حسنه‌ی عذرخواهی از شهروندان محترم محسوب می‌شود و این مهم نه تنها در کلام، که تجلی آشکار آن را در بیلبوردهای نصب شده در کنار هر پروژه‌ی عمرانی و نیز لسان مسئولان این نهاد در برابر رسانه‌های جمعی مختلف شاهدیم، بلکه در عمل نیز با تسریع زمان انجام پروژه‌های مختلف پیگیری می‌شود. بنابراین این نهاد بار دیگر ضمن عذرخواهی از مردم شریف شهر تبریز که در روند انجام پروژه‌ی پل روگذر میدان جانبازان به‌ویژه در مرحله‌ عرشه‌گذاری و سایر پروژه‌ها متحمل زحمات مضاعفی شدند، لازم می‌داند در پاسخ  اظهارات معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری نکاتی را به حضور عموم بیان کند.

_ اطلاع‌رسانی در خصوص انجام این پروژه و محدودیت‌های ترافیکی ناشی از آن، نه فقط در بخش‌های خبری صدا و سیما، بلکه بلکه در قالب اطلاعیه در ساعات مختلف از رادیو وتلویزیون وهمچنین با حضور رئیس محترم پلیس راهورتبریز در برنامه‌ی زنده «شهریمیز» ، مصاحبه شهردار وریاست راهور استان و…صورت گرفته و سعی شده است از ظرفیت‌های موجود برای این موضوع بهره‌برداری شود.

_ محدودیتی که از نظر نوع ماشین‌آلات مورد نیاز برای چنین پروژه‌های سنگینی (به‌ویژه جرثقیل ۱۵۰ تنی) در استان وجود دارد و شهردار محترم کلان‌شهر تبریز نیز در گفت‌وگوی تلویزیونی مربوط به این پروژه بدان اشاره فرمودند,شرایط آب وهوایی وپیش بینی های آتی آبوهوا ، ایمنی وحفظ جان کارگران و… قدرت مانور مجریان را در تعیین زمان مناسب‌تر مانند روزهای تعطیل، اجرای پروژه در شب و غیره محدود کرده بود.

_ دیگر عامل محدود کننده، تعهد شهرداری به انجام هرچه سریع‌تر پروژه است  که لااقل از این طریق از دشواری‌های که متوجه شهروندان عزیز شده کاسته شود. بدیهی است که توفیق شهرداری در افتتاح این پروژه‌ی کلیدی در ایام خجسته‌ی دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی برای مردم و مسئولان شهر مبارک و مایه‌ی مباهات خواهد شد.

_ دیگر محدودیتی که لاجرم به معضل ترافیکی مورد اشاره دامن زد، نیاز برخی از دستگاه‌های مورد استفاده به نور روز بود. حساسیت‌های موجود و نیاز به دقت در جزییات، عملاً انجام برخی کارها را در شب ناممکن می‌کند. این نکات در فرصت‌های مقتضی از طریق رسانه به استحضار عموم رسیده است.

_ مسئولان محترم راهنمایی و رانندگی، با عطف به اهمیت موضوع و پیش‌بینی عوارض طبیعی ناشی از آن در جلسه‌های هماهنگی شهرداری با جدیت حضور داشته‌اند و پیشاپیش تمهیدات لازم را اتخاذ نموده‌اند.که جا دارد از همکاریهای صورت گرفته قدردانی شود.

_ سخن آخر: دشواری‌ها و احیاناً تلخی‌های پروژه‌های عمرانی که در سطح شهر و اماکن عمومی صورت می‌گیرد گاه بخش جدایی‌ناپذیر آن‌هاست. اما خوشبختانه تجربه‌ی سالیان نشان داده که عزم خادمان مردم در انجام خدمت, صبوری و همراهی شهروندان که توأم با درک واقعیت‌هاست و نیز راهنمایی و انتقاد مسئولان و مدیران محترم استان، در نهایت ثمره‌های شیرینی به بار می‌آورد که با عنایت پروردگار این پروژه هم از آن مستثنی نخواهد بود و به زودی طعم شیرین آن بر کام همگان خواهد نشست چرا که مسئولان نظام از مردم جدا نیستند.