جهش ۵۱ هزار واحدی شاخص بورس
جهش ۵۱ هزار واحدی شاخص بورس
در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با افزایش ۵۱ هزار و ۷۷۳ واحدی، به یک میلیون و ۹۵۲ هزار و ۹۲۰ واحد صعود کرد.

به گزارش عصرتبریز، اولین روز هفته از مرداد ماه داغ با افزایش تقاضا همراه بود و روند مثبتی داشت به‌طوری‌که شرکت‌های فولادی و پالایشی پیشتاز بودند. در پایان معاملات امروز، شاخص بورس با افزایش ۵۱ هزار و ۷۷۳ واحدی، به یک میلیون و ۹۵۲ هزار و ۹۲۰ واحد صعود کرد.

هم‌راستا شاخص کل، شاخص هم‌وزن نیز روند صعودی داشت و با ۶ هزار و ۶۲۳ واحد مثبت تا رقم ۵۰۹ هزار و ۷۴۳ واحد پیش‌روی نمود.

ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۱۸ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان رسید که در بیش از دو میلیون و ۱۱۹ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات بیش از ۹ میلیارد و ۵۳۰ میلیون سهم بود.

نماد شپنا با بیش از ۱۶۸۱ میلیارد تومان بالاترین ارزش معامله و وبصادر با بیش از یک میلیارد و ۲۰۱ میلیون بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.

نماد خکار با ۱۲ درصد بیشترین افزایش قیمت و وپترو با ۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را ثبت نمود.

نماد شستا با بیش از ۲۱۶۳ میلیارد تومان برترین تقاضا و خزامیا با بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان برترین عرضه را به خود اختصاص داد.

نمادهای وغدیر، فارس، خگستر، فملی و غگل و فولاد وبصادر و وتجارت در صدر نمادهای پر بیننده بورس تهران قرار داشتند.

نمادهای فملی، شستا، شپنا، فولاد و شتران و شبندر به ترتیب با ۴۵۸۱ و ۴۵۳۳ و ۳۰۱۳ و ۲۷۳۷ و ۲۵۶۷ و ۲۰۶۳ و ۲۰۲۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند.

در معاملات امروز شاخص فرابورس نیز کار خود را مثبت به پایان رساند و ۶۸۵ واحد افزایش یافت و به قله ۲۰ هزار و ۲۰۴ واحد بازگشت. ارزش معاملات فرابورس به بیش از ۵ هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان رسید که در بیش از ۶۹۸ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

نمادهای مارون، دی، ذوب، صبا و شگویا و زاگرس بیشترین تاثیر مثبت و نماها کگهر بیشترین تاثیر منفی را در شاخص فرابورس داشتند.