عزاداران حسینی به تذکرات ستاد مبارزه با کرونا عمل کنند
عزاداران حسینی به تذکرات ستاد مبارزه با کرونا عمل کنند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: عزاداران، هیئات و دستجات حسینی به تذکرات ستاد مبارزه با کرونا به جدیت عمل کنند.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در جلسه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بزرگداشت سی و نهمین سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، با گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت، اظهار داشت: امسال باید از فرصت عاشورا و تاسوعا در زنده نگه داشتن اهداف شهدای دولت بیشتر استفاده شود.

وی با بیان این‌که باید در هفته دولت، اهداف شهدای انقلاب را با اهداف شهدای کربلا تطبیق داده و برای بیان اهداف شهدای انقلاب اسلامی از این فرصت استفاده کنیم، افزود: رشادت‌ و ایثارگری‌های شهدا، انقلاب اسلامی را سرپا نگه داشته و باید جایگاه والای این شهیدان در جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به این‌که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم که منافقان و مستکبران این عزیزان را از ما گرفتند، گفت: مواظب باشید، کسانی که امروز با اهداف دشمن همصدا و هم‌نوا می‌شوند، بدانند که این خون‌های ریخته شده بی‌جهت نبوده و نباید بگذاریم خون شهدایی چون رجایی و باهنر به هدر برود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که شهید رجایی عاشق خدمت به مردم بوده و شهید باهنر نیز چهره ارزشمند فرهنگی انقلاب بوده است، بیان کرد: باید اهداف و آرمان‌های این شهیدان در جامعه تبیین شود.

وی با بیان این‌که فرارسیدن هفته دولت و روز کارمند را به کارمندان و دولتیان تبریک می‌گویم، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون، دولت ‌های مختلف هر کدام در دوره خود خدماتی داشتند، منتهی شدت و ضعف داشته و با وجود تحریم‌ها و مخالفت‌های استکبار با کشورمان، دولت از ابتدا تاکنون، توانسته با راهنمایی‌های امام راحل و مقام معظم رهبری سرپا باشد و در مقابل تحریم‌ها به مسیر خود ادامه دهد.

امام جمعه تبریز افزود: ضمن این‌که در جای خود انتقادات و حرف‌هایی هم داریم، اما انتقاد از دولت باید منصفانه باشد، چراکه هرکس در مسئولیت خود ممکن است اشکالاتی داشته باشد؛ چنانچه الان در مورد نفت و موضوع فروش آن، به دولت انتقادات جدی و نقد محکمی در رابطه با این پیشنهاد دولت داریم اما نقد باید منصفانه مطرح شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه سخنانش به نامگذاری هفته اول ماه محرم تحت عنوان “هفته امر به معروف و نهی از منکر”، اشاره کرد و گفت: باید در راستای جاری شدن احکام اسلام و تبلیغ دین اسلام، همه دست به دست هم داده و حرکت‌هایی آغاز کنیم؛ چنانچه خداوند در آیه ۱۰۴ سوره آل عمران در مورد امر به معروف و نهی از منکر می‌فرماید: باید از شما گروهی باشند که (مردم را) به سوی کار خیر دعوت کرده و به کار نیک امر کنند و از کار زشت بازدارند، و آنهایند که رستگارند.

وی با بیان این‌که در بحث امر به معروف و نهی از منکر، موضوع تذکر لسانی(صرف تذکر دادن و رد شدن) یک وظیفه همگانی است، خاطرنشان کرد: اما، برخورد به عهده قانون و تشکیلات قضایی است.

وی با بیان این‌که در مورد فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک‌سری وظایف داریم، گفت: کسی که می‌خواهد این فریضه را انجام دهد، باید خود توان تشخیص معروف و منکر را داشته و احتمال اثرگذاری هم بدهد؛ فرد ابتدا باید از خود، خانواده و نزدیکانش این کار را شروع کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که هفته امر به معروف و نهی از منکر، بهانه‌ای است که این فرضیه الهی را پاس بداریم، تاکید کرد: باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم.

وی با تاکید بر این‌که هدف از عزاداری‌ها باید همان هدف مقدس قیام امام حسین(ع) باشد، افزود: امسال به خاطر شیوع کرونا، عزاداری‌ها متفاوت است؛ هیچ کس نگفته که عزاداری‌ها برگزار نشود، بلکه عزاداری‌ها متفاوت خواهد بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که در محرم امسال نیز طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، عزاداری‌ها مطابق با پروتکل‌های ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود، ادامه داد: عزاداران، هیئات و دسته‌جات حسینی، عزاداری‌های خود را با دستورات ستاد مبارزه با کرونا تطبیق دهند.

آل‌هاشم در خاتمه با قدردانی از تلاش‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: این نهاد، پرچمدار حرکت اسلامی، انقلابی و مبارزه با استکبار در سطح کشور بوده و وظایف خود را در مناسبت‌های گوناگون به نحو احسن انجام داده است.