کاهش دما و تشدید رگبار باران در آذربایجان‌شرقی
کاهش دما و تشدید رگبار باران در آذربایجان‌شرقی
مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی،‌ از تشدید رگبار باران و رعد و برق از امروز در استان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، افشین ابراهیمی ‌با اعلام این خبر اظهار کرد: رگبار باران و رعد برق از شب امروز (شنبه یکم شهریور) تا اواخر روز یکشنبه دوم شهریور، تمامی نواحی استان به‌ویژه نواحی نیمه شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به تشدید رگبار باران و رعد و برق، افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و همچنین اصابت صاعقه و بارش تگرگ، به‌ویژه در نواحی شمالی استان دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود مردم از سفرهای غیرضروری، اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

وی با اشاره به وزش باد گاهی تا شدید و احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای، گفت: احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، احتمال سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن سرشاخه‌های درختان دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، دوری شود.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان ادامه داد: دمای هوای استان نیز به دلیل نفوذ سامانه بارشی، کاهش محسوس (۸-۱۰) درجه سانتیگراد تا روز سه شنبه خواهد داشت.

به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان، وی تاکید کرد: به هم استانی‌ها عزیز توصیه می‌شود، اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی را انجام دهند.