پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه راه‌آهن «بستان‌آباد-تبریز»
پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه راه‌آهن «بستان‌آباد-تبریز»
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت پروژه راه‌آهن «بستان‌آباد-تبریز»، گفت: پروژه راه‌آهن «بستان‌آباد- تبریز» ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش عصرتبریز، خیرالله خادمی صبح امروز در بازدید از پروژه راه‌آهن «بستان‌آباد-تبریز» با اشاره به اهمیت این پروژه در توسعه حمل و نقل ریلی شمال‌غرب کشور، گفت: پروژه راه‌آهن «بستان‌آباد-تبریز» ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری کامل برسد، افزود: پروژه ریلی میانه-تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر است که حدفاصل میانه تا بستان‌آباد در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طول مسیر ریلی بستان‌آباد-تبریز ۴۴ کیلومتر است، تصریح کرد: عملیات ریل‌گذاری ۱۵ کیلومتر از راه‌آهن بستان‌آباد-تبریز به اتمام رسیده است و تلاش می‌کنیم بقیه مسیر نیز تمام شود.

وی با بیان اینکه زیرسازی پروژه پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی دارد، ادامه داد: ریل‌های این پروژه از کارخانه ذوب‌آهن اصفهان خریداری و عملیات ریل‌گذاری ۱۵ کیلومتر انجام شده است.

خادمی سپس در خصوص نصب عرشه‌های این پروژه نیز گفت: ۷۰ درصد نصب سازه عرشه به اتمام رسیده و زیرسازی کل تونل‌ها در حال تکمیل است.