رهایی محکوم به قصاص نفس از چوبه دار پس از ۱۴ سال
رهایی محکوم به قصاص نفس از چوبه دار پس از ۱۴ سال

معاون قضایی رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: فرد محکوم به قصاص نفس در پروسه ۱۴ ساله، با پیگیری‌های شورای حل اختلاف و همیاران شورا از زندان تبریز آزاد شد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌شرقی، حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سیاست‌های تحولی قوه قضائیه و برقراری فرهنگ سازش در جامعه، اظهار داشت: اعضای شورای حل اختلاف برای برقراری مصالحه در شوراهای حل اختلاف نقش بسزایی دارند.

وی افزود: با تلاش و مساعی شبانه‌روزی اعضاء محترم شورای حل اختلاف شعبه ۱۷۵ و همیاران شورا در واحد مددکاری زندان مرکزی تبریز، فردی که به اتهام قتل از سال ۱۳۸۵ در انتظار اجرای حکم محکومیت خویش بود با اخذ رضایت شکات از چوبه دار رهایی یافت.

معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: این پرونده با ۶ شاکی و در پروسه ۱۴ ساله، با پیگیری‌های مستمر نیروهای خدوم شورای حل اختلاف و همیاران شورا منجر به اخذ رضایت از تمامی شکات شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی کارکنانی که در این امر خداپسندانه نقش ایفا نموده‌اند، بیان کرد: در روزهای آینده اخبار مسرت‌بخش دیگری در باب رهایی محکومین قصاص نفس از شعبه ۱۷۵ زندان تبریز ارائه خواهد شد.