اعتراض ۲۱۴ نفر از ردصلاحیت و عدم‌احرازشدگان انتخابات
اعتراض ۲۱۴ نفر از ردصلاحیت و عدم‌احرازشدگان انتخابات
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲۱ نفر ردصلاحیت و ۱۱۱ نفر عدم احراز شده بودند که ۲۱۴ نفر اعتراض کرده‌اند.

به گزارش عصرتبریز، عباسعلی اسدی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تبریز، با بیان اینکه روشنگری در عرصه انتخابات از وظایف رسانه‌ها است، اظهار داشت: دشمنان در زمینه تخریب انتخابات نقش‌آفرینی می‌کنند و این همه سختگیری دشمنان جای سئوال دارد و این در حالی است که در برخی کشورهای همسایه خبری از انتخابات نیست.

وی ادامه داد: رسانه‌ها وظیفه دارند برای تبیین اهداف دشمنان گام بردارند و این کشورها که آزادی دموکراسی را فریاد می‌زنند در عمل به نحو دیگری گام برمی‌دارند و این در حالی است که مصداق آزادی و مردم‌سالاری در ایران وجود دارد.

اسدی گفت: در هر دوره از انتخابات دشمنان تلاش دارند تا با مخدوش کردن انتخابات جوسازی کرده و مردم را ناامید و مایوس کنند و این در حالی است که در خود کشورهای غربی مدعی دموکراسی ۵۰ درصد مردم نیز مشارکت ندارند.

وی یادآور شد: در سال ۸۸ بیش از ۸۵ درصد مردم در انتخابات حضور داشتند که در دنیا بی‌سابقه بود و به خاطر همین حماسه حضور دشمن فتنه ۸۸ را به وجود آورد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دادند که به دنبال نقش‌آفرینی موثر در جامعه هستند و همین امر موجب کینه‌ورزی دشمنان شده و آنان از سر عصبانیت مسائلی مانند تقلب در انتخابات را مطرح می‌کنند.

اسدی یادآور شد: امروز نفوذ جمهوری اسلامی ایران در عمق ملت‌ها وجود دارد و اگر بر روی دولت‌ها نفوذ ندارد به علت متفاوت بودن مسیر آنها بوده و ملل آزادیخواه جهان طرفدار جمهوری اسلامی ایران بوده و اندیشه ولایت فقیه هر روز در جهان گسترده‌تر می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز دشمنان شیطنت‌های خود را آغاز کرده‌اند تا مردم در انتخابات حضور پرشوری نداشته باشند اما مردم نقشه‌های آنان را درک کرده و به خوبی می‌دانند که چگونه در صحنه حضور پیدا کنند و اگر مردم بدانند که دشمن از حضور آنان عصبانی است در انتخابات حضور پرشورتری می‌یابند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای ۸۰ درصد افرادی که اعتراض داشته‌اند امکان ملاقات فراهم کرده‌ایم، گفت: با برخی از این افراد تا سه بار جلسه مشترک داشته و مدارک را بررسی کرده‌ایم و افرادی که در زمینه عدم احراز مشکل داشته‌اند بررسی مجدد صورت گرفته و سعی شده تا حقی ضایع نشود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: چهار مرحله برای اعتراض نامزدهای مجلس در نظر گرفته شده و لیست نهایی نامزدهای مجلس شورای اسلامی ۲۷ بهمن اعلام می‌شود.

اسدی یادآور شد: جواب اعتراض‌ها در ۱۵ بهمن ماه اعلام می‌شود و افراد دو روز فرصت دارند تا اعتراض‌های مجدد خود را تحویل دهند.

وی بیان کرد: تمام داوطلبان مجلس شورای اسلامی که در استان عدم احراز و رد صلاحیت شده‌اند اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

اسدی خاطرنشان کرد: ۱۲۱ نفر ردصلاحیت شده بودند و ۱۱۱ نفر نیز عدم احراز شده بودند که ۲۱۴ نفر اعتراض داده‌ و ۱۸ نفر اعتراض نداده‌اند.

وی بیان کرد: بخش اعظمی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی که در استان عدم احراز و ردصلاحیت شده‌اند اعتراض خود را اعلام کرده‌اند و از میان ۲۳۲ نفر ۲۱۴ نفر اعتراض کرده‌اند.

اسدی پرهیز از شائبه‌آفرینی توسط اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه وظیفه داریم با همدلی و هماهنگی، انتخاباتی سالم و درخور شأن نظام برگزار کنیم.