افزایش شیوع ویروس کرونا در تبریز
افزایش شیوع ویروس کرونا در تبریز
رئیس شبکه بهداشت و درمان تبریز از شدت گرفتن شیوع کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، علی مردی در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان تبریز، اظهار داشت: در شهرستان تبریز در هفته چهارم شهریور موارد قطعی ابتلاء به ۱۰۵۰ مورد و با ۶۰ درصد افزایش شمار فوتی‌ها به تعداد ۵۰ نفر رسیده است.

وی افزود: در روزهای اخیر موارد نمونه گیری در تبریز ۷۰ درصد افزایش دارد و از ۸۴۲ مورد ابتلاء ۴۹۰ نفر در وضعیت شدید بیماری قرار دارند و ۳۹۸ مورد خدمات سرپایی گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: ۳۵ درصد فوتی‌ها از بین افراد ۷۰ تا ۷۹ ساله هستند و ۶۵ درصد فوتی‌ها به سنین پایین‌تر مربوط است.

وی افزود: افزایش شیوع کرونا در حالیست که متأسفانه میزان استفاده مردم از ماسک کاهش یافته و حتی برخی افرادی که ماسک می‌زنند با روش اصولی ماسک زدن آشنا نیستند.

فرماندار تبریز نیز با تأکید بر هدایت کمک‌های مؤمنانه به سمت اهدای رایگان ماسک به‌ویژه در مناطق محروم برنامه یک ماهه محدودیت‌های اجتماعی را در شهرستان تبریز به تبع ستاد استانی اعلام کرد.

بهروز مهدوی گفت: مدارس شهرستان تبریز به مدت ۱۵ روز تعطیل و معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت غیر حضوری دانش‌آموزان را آموزش دهند و صرفاً در صورت ضرورت کادر فنی و مدیریتی با حداقل نیرو در مدارس حضور خواهند داشت.

این جلسه مصوباتی داشت که به شرح ذیل اعلام شد:

-برگزاری هرگونه نمایشگاه به هر عنوان و مناسبت ممنوع است.

– برگزاری هر گونه مراسم تشییع، تدفین و تعزیه چه خصوصی چه عمومی و چه در آرامستان‌ها ممنوع است.

– هر گونه همایش جلسه و نشست در دستگاه‌ها ممنوع است و جلسات اداری ضروری نیز باید به حداقل رسیده و با کمترین نفرات برگزار شود.

– مسئولیت سوخت گیری در جایگاه‌های عرضه سوخت بر عهده کارکنان جایگاه است و رانندگان نباید از خودروها پیاده شده و با نازل‌ها تماس داشته باشند.

– ناوگان حمل و نقل عمومی ضدعفونی شده و بر تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از نظر رعایت فاصله و دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت جدی شود.

– مراکز سلامت و بهداشت و مرکز ارتباطی ۴۰۳۰ فعال‌تر شوند.

– اتاق اصناف بر اتحادیه‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها بویژه در بازار سرپوشیده نظارت داشته باشد.

– صداوسیما در زمینه ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها حساسیت ایجاد کرده و اطلاع‌رسانی کند.

– تمامی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی موظف به پذیرش بیماران هستند.

– تفرجگاه‌ها و پارک‌ها به ویژه عینالی و ائل‌گلی فقط برای ورزش انفرادی دایر است و هرگونه تجمع و اتراق در آن‌ها ممنوع و شهربازی‌ها تعطیل است.

-پذیرایی در ادارات و جلسات ممنوع است.

– رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها مجاز به چیدن میز و صندلی در فضای خارج و ایجاد سد معبر نیستند و باید حداکثر با ۵۰ درصد ظرفیت مشتری بپذیرند و فاصله میزها و مشتری‌ها حداقل ۲ متر باشد.