لزوم پیشگیری از نشت مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز
لزوم پیشگیری از نشت مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی بر لزوم پیشگیری از نشت مازوت از مخازن ذخیره نیروگاه حرارتی تبریز تأکید کرد.

به گزارش عصرتبریز، احمد موقری در جلسه بحث و بررسی و اتخاذ تدابیر لازم پیرامون نشت مازوت یکی از مخازن ذخیره نیروگاه حرارتی تبریز، اظهار داشت: شرکت نیروگاه حرارتی برق تبریز باید برای جلوگیری از نشت مازوت از مخازن و مشکلات مشابه در آینده با اخذ مجوز از مراجع مربوطه نسبت به خالی نگه داشتن یکی از مخازن ذخیره مازوت نیروگاه حرارتی اقدام کند.

وی ادامه داد: در صورت بروز مشکلات مشابه و نشت یکی از مخازن به جهت جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی ناشی از آن، نسبت به جابه جایی سوخت ذخیره آنها و اصلاح و رفع عیوب حادث شده اقدام کنند.

وی، بر تعمیر مخازن ذخیره سوخت مازوت نیروگاه حرارتی تبریز با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و عدم استفاده از سوخت مازوت به جای گاز طبیعی جز در موارد اضطرار و بحرانی تأکید کرد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان‌شرقی، نیروگاه حرارتی تبریز در کیلومتر ۱۶ جاده تبریز – آذرشهر واقع شده که بخش‌هایی از آن در سال ۱۳۵۷ آغاز به فعالیت کرد و به سال ۱۳۶۵ نیز واحدهایی دیگر آن وارد مدار تولید شده است.