اشتغال به‌کار هزار و ۸۳۰ نفر در زندان‌های آذربایجان‌شرقی
اشتغال به‌کار هزار و ۸۳۰ نفر در زندان‌های آذربایجان‌شرقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: خوشبختانه در حال حاضر یک‌هزار و ۸۳۰ نفر در زندان‌های استان مشغول به‌کار هستند.

به گزارش عصرتبریز، موسی خلیل‌اللهی با اشاره به سیاست‌های تحولی قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری، اظهار داشت: در راستای کاهش جمعیت کیفری بخشنامه‌ای در استان صادر شده و بر اساس آن برای هر کسی که قرار تامین صادر می‌شود اعم از وثیقه یا کفالت و آن فرد توان معرفی وثیقه ندارد تا ساعت ۱۷ عصر به زندان منتقل نمی‌شوند تا بتوانند وثیقه یا ضامن معرفی کنند.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری وضعیت ۲۹۸ نفر از متهمینی که قرار صادر شده بود و توان معرفی وثیقه نداشتند در زمان قاضی کشیک خوشبختانه منتهی به آزادی شدند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در بحث نهاد‌های ارفاقی نیز نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد رشد در استان وجود داشته، ادامه داد: در بحث اشتغال زندانیان بر اساس برنامه‌های در نظر گرفته شده ۹۰۰ نفر اشتغال پیش‌بینی شده بود و خوشبختانه در حال حاضر یک‌هزار و ۸۳۰ نفر در زندان‌های استان مشغول کار هستند.

وی در ادامه گفت: با توجه به وضعیت موجود اقدامات خوبی در زندان‌های استان مخصوصا زندان تبریز، با استقرار تیمی در زندان روزانه تست «پی سی آر» انجام و همان روز نتایج از طریق علوم پزشکی تبریز اعلام می‌شود.