بازتاب ملی ادبیات آئینی تبریز با سوگواره ملی شعر و مرثیه فاطمی
بازتاب ملی ادبیات آئینی تبریز با سوگواره ملی شعر و مرثیه فاطمی
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز گفت: چهارمین سوگواره ملی شعر و مرثیه فاطمی، مجالی برای ارائه داشته‌های شعر آئینی آذربایجان است.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی درباره رویکرد سوگواره ملی شعر و مرثیه فاطمی تبریز گفت: برگزاری موفق سه دوره از این سوگواره، نشان‌دهنده توانایی تبریز برای دستیابی به مرکزیت جریان شعر و مرثیه ایران است. حضور شاعران مطرح از سراسر کشور در دوره‌های پیشین و نیز جلب توجه عموم مردم از جمله موفقیت‌های شایان توجه سوگواره شعر و مرثیه فاطمی است.

وی با تاکید بر سابقه دیرینه ادبیات آئینی در تبریز و آذربایجان افزود: سوگواره ملی شعر و مرثیه فاطمی تبریز مجالی برای ارائه داشته‌های شعر آئینی آذربایجان در سطحی ملی است. تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع می‌تواند پرچمدار فرهنگ و هنر مذهبی ایران باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به انتشار فراخوان چهارمین سوگواره ملی شعر و مرثیه فاطمی افزود: بی‌شک افزودن بخش رقابتی به این دوره از سوگواره، تاثیرگذاری هنری و فرهنگی این اتفاق مبارک را بیشتر خواهد کرد و این آئین را به یکی از استوانه‌های ادبیات آئینی ایران تبدیل خواهد کرد.