شروع مجدد روند صعودی ابتلا به کرونا در تبریز
شروع مجدد روند صعودی ابتلا به کرونا در تبریز
فرماندار تبریز از شروع مجدد روند صعودی ابتلا به کرونا در تبریز خبر داد و گفت: در صورت تداوم افزایش مبتلایان، احتمال تشدید محدودیت‌ها وجود دارد.

به گزارش عصرتبریز، بهروز مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی محدودیت‌ها همچنان پابرجاست، اظهار داشت: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ و تردد خودروهای غیربومی در شهرهای استان تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و خودروهای متخلف در این حوزه توسط پلیس و دوربین‌های ترافیکی اعمال قانون می‌شوند.

وی با بیان اینکه تردد خودروها با پلاک غیربومی در داخل استان و استان‌های دیگر همچنان ممنوع است، افزود: تردد پلاک‌ها در صورتی که مجوز داشته باشند و یا سفر اورژانسی داشته و مریض داشته باشند، در صورت داشتن مدارک مثبته، آزاد خواهد بود.

فرماندار تبریز با انتقاد از اینکه با اتمام محدودیت‌های کرونایی، ترددهای داخل شهری افزایش یافته است، گفت: تجمع در بازار و پاساژها و برخی مغازه‌ها بسیار زیاد است و باید مردم توجه بیشتری در کنترل بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

به نقل از تسنیم، وی آمار روز گذشته مبتلایان به کرونا در تبریز را صعودی عنوان کرد و بدون ذکر تعداد مبتلایان، ابراز داشت: در بستری و فوتی هم روند افزایشی دوباره آغاز شده است.

مهدوی، با تاکید بر اینکه در صورت تداوم روند افزایشی، ممکن است محدودیت‌های سراسری دوباره آغاز شود، تصریح کرد: آمار مبتلایان، بستری و فوتی‌های به صورت روزانه رصد می‌شود و در صورت نیاز برای روزهای آینده تصمیم گیری می‌شود.

وی تعطیلی روز شنبه و یکشنبه یلدا را در حد پیشنهاد به ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و ابراز داشت: ستاد استانی در این زمینه اختیاراتی ندارد و باید ستاد ملی در این زمینه تصمیم گیری کرده و اعلام کند.