پنج مرکز خرید جذاب و زیبا در تبریز را بشناسید
پنج مرکز خرید جذاب و زیبا در تبریز را بشناسید
نزدیک بودن کشور ترکیه به تبریز سبب شده تا اجناس و برندهای ترک در تمام مراکز خرید این شهر جای خود را باز کنند.

به گزارش عصرتبریز، شهر تبریز با قدمتی بیش از ۳۵۰۰ سال، مرکز استان آذربایجان‌شرقی، با ۲۱۷۶ کیلومتر مربع مساحت است. این شهر با دو میلیون جمعیت، بزرگترین شهر شمال غرب کشور و سومین شهر بزرگ ایران بعد از تهران و مشهد به شمار می‌رود. تبریز را می‌توان یکی از شهرهای زیبا و در عین حال قدیمی کشور معرفی کرد که از تاریخی پر فراز و نشیب در ادوار مختلف برخوردار است.

تبریز را همچنین شهر اولین‌ها می‌نامند؛ اولین چاپخانه، اولین سینما، اولین کتابخانه، اولین کارخانه تولید برق، اولین پایگاه لرزه نگاری و… . این شهر که زمانی پایتخت ایران شناخته می‌شد، امروزه به عنوان یکی از قطب‌های مهم اقتصادی، توریستی و سیاسی به شمار می‌رود. شاید به دلیل همین اهمیت هم هست که بازار خرید و فروش و اجاره در این شهر رونق دارد. برای اجاره می‌توانید به بخش اجاره‌ای تبریز در دیوار مراجعه کنید. در این مطلب، از ۵ مرکز خرید مهم تبریز و ویژگی‌های هر کدام صحبت می‌کنیم.

۱- مرکز خرید لاله پارک تبریز، برند های اصلی

لاله پارک، یکی از شیک‌ترین و به‌‌روزترین مراکز تجاری ایران است. این مرکز خرید بزرگترین و مدرن‌ترین مرکز تجاری شمال غرب کشور به شمار می‌رود. اگر به دنبال برندهای مطرح ترک هستید، مجتمع تجاری لاله پارک انتخاب مناسبی است. بسیاری از برندهای معروف ترک مثل کوتون، ال‌‌سی‌ وایکیکی، دیفکتو، ماوی، جیوانی جنتیله، دریمود، ادل و برندهایی از کشورهای دیگر مثل برند مانگو، بلیزا، تراست و فندی در این مجتمع نمایندگی دارند. این مرکز خرید ۶ طبقه داشته و ۱۲۰ فروشگاه دارد. هتلی به همین نام هم در کنار آن قرار گرفته است. این مجتمع واحدهای تجاری، هایپر مارکت، پارک شادی کودکان، سرویس بهداشتی مختص بانوان، آقایان و افراد معلول و همچنین سرویس بهداشتی مخصوص نوزادان همراه با فضای شیردهی دارد. پارکینگ روباز و سرپوشیدهٔ این مجتمع هم جزو مزیت‌هایش به حساب می‌آید.

نشانی: تبریز، میدان شهید فهمیده، مجتمع تجاری تفریحی لاله پارک

۲- مرکز خرید بازار بزرگ تبریز

اگر آدم نوستالژیکی هستید، بازار بزرگ تبریز یک پیشنهاد جذاب است. بازار بزرگ تبریز که به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده و آجری جهان در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده، یکی از خارق‌العاده‌ترین مراکز خرید جهان به شمار می‌رود. این مرکز خرید از بازارچه‌ها، دالان‌ها، سراها و کاروانسراهای زیادی تشکیل شده است. شما با رفتن و بازدید از آن، علاوه بر خرید کالاهایی با قیمت مناسب، سفری به تاریخ را هم برای خود فراهم کرده‌اید. سوغاتی‌‌های متنوع و مناسبی از چرم معروف تبریز گرفته تا ادویه‌های خوش‌عطر آن را می‌توانید تهیه کنید. در این بازار حتما به بازار کفاشان که مهم‌ترین محل عرضهٔ کفش در تبریز است، سری بزنید. طلا، فرش، کفش، کیف، پوشاک، لوازم خانگی، انواع وسایل آشپزخانه، خشکبار و… کالاهایی هستند که در این بازار پیدا می‌شوند.

نشانی: استان آذربایجان شرقی، تبریز، بازار بزرگ تبریز

۳- پیاده‌راه تجاری تربیت؛ در امتداد جاده ابریشم

پیاده‌راه تربیت یکی از خیابان‌های معروف تبریز است که بازدید از آن به تمام گردشگران توصیه می‌شود. قدم زدن در این پیاده‌راه و تماشای ساختمان‌های قدیمی یکی از دلنشین‌ترین کارها در دوران سفر به تبریز است. پیاده‌راه تجاری تربیت، قسمتی از مسیر جاده ابریشم بوده که در خیابان امام تبریز و بالاتر از میدان ساعت قرار دارد. تربیت قبلاً مسیر عبور و مرور ماشین‌ها نیز بوده اما امروزه سنگ‌فرش شده است. عابران پیاده می‌توانند با خیالی آسوده قدم زده و از مغازه‌های دو طرف آن دیدن کنند. مغازه‌های کنار خیابان به فروش پوشاک، کیف و کفش و… اختصاص دارند. در این مسیر چند رستوران‌ قدیمی و معروف نیز وجود دارد که طعم دلپذیر آبگوشت و کباب تابه‌ای معروف تبریز را می‌توان در آن‌ها چشید. در جای‌جای مسیر مجسمه‌های سنگی‌ای از صاحبان مشاغل مختلف قدیمی گذاشته شده‌اند که پیاده‌روی را دل‌چسب‌تر می‌کند.

نشانی: تبریز، میدان ساعت، خیابان امام خمینی، پیاده‌راه تربیت

۴- مرکز خرید ستاره باران تبریز

شعار این مجتمع «هر خرید یک تفریح، هر تفریح یک خاطره» است. مرکز خرید ستاره باران تبریز، دارای سه طبقه تجاری و هشت طبقه اداری بوده و یک پارکینگ دو طبقه نیز دارد. همچنین این مرکز خرید دارای طبقات فودکورت، طبقه مادر و کودک، شهربازی سرپوشیده، رستوران و کافه نیز هست. ویژگی منحصر به فردی که باعث شده ستاره باران از دیگر مراکز خرید متمایز شود، طبقه کودک و مادر آن است. در طبقهٔ کودک و مادر انواع فروشگاه‌های سیسمونی، پوشاک کودک، وسایل بهداشتی نوزاد و همچنین آتلیهٔ کودک و شهربازی سرپوشیده و… وجود دارد. اینجا فضایی است برای آنکه به کل از محیط شلوغ شهر جدا شده و ساعاتی را به گردش، خرید و کافه‌نشینی بگذرانید و از گفت‌وگو با دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. چون همه چیز برای هرچه آسوده‌تر بودن شما طراحی شده است.

نشانی: تبریز، میدان جهاد (نصف راه)، خیابان ۲۲ بهمن، رو‌به‌روی شرکت نفت، مرکز خرید ستاره باران

۵- مرکز خرید رشدیه تبریز

مرکز خرید رشدیه تبریز در یکی از بهترین مناطق شهر بنا شده و ظاهری مدرن دارد. در ورودی آن یک هرم شیشه‌ای آبی رنگ هم دیده می‌شود. می‌توان برای خریدی مطمئن و آسوده، از اجناس و برندهای موجود در این مرکز بهره‌مند شد. در همجواری پاساژ رشدیه، می‌توانید از بازار مظفریه، مرکز فرش و مسجد تاریخی رشدیه نیز دیدن کنید. مجتمع تجاری رشدیه تبریز با مساحت دو هزار مترمربع، در سه طبقه احداث شده است. مرکز خرید رشدیه، در قسمت رستوران و فست فود طراحی منحصر به فردی دارد. در این قسمت، کافی شاپ و مکان استراحت در زیر هرم بنا شده و استفاده از آن برای عموم آزاد است. شما می‌توانید بعد از یک خرید عالی، خستگی خود را با صرف یک وعدهٔ غذایی و یا یک نوشیدنی (خنک یا داغ) جبران کنید. بازار رشدیه از نظر تجاری یک مرکز تخصصی در صنف لباس مجلسی بشمار می‌رود و دارای بهترین و بروزترین برندهای داخلی و خارجی است.

نشانی: تبریز، شهرک رشدیه، میدان شهید فهمیده، مرکز خرید رشدیه

سخن پایانی

تبریز که از دیرباز به عنوان یکی از مراکز خرید و فروش در جاده ابریشم مطرح بوده، در سال‌های اخیر به دنبال ثبت جهانی شدن بازار مسقف خود بوده است. نزدیک بودن کشور ترکیه به تبریز سبب شده تا اجناس و برندهای ترک در تمام مراکز خرید این شهر جای خود را باز کنند. این شهر با داشتن مراکز خرید جذاب مدرن و سنتی جوابگوی تمامی سلیقه‌ها خواهد بود.

محتوای این تبلیغات توسط سفارش دهنده تهیه شده است.