طرح کتاب‌یار گامی موثر برای کتابخوان کردن شهروندان است
طرح کتاب‌یار گامی موثر برای کتابخوان کردن شهروندان است
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز گفت: طرح کتاب‌یار گامی موثر برای تشویق شهروندان به امری کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه است.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی در جلسه رونمایی از طرح «کتاب‌یار» گفت: این طرح در راستای اولویت‌های کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز و از مصوبات این کمیسیون بوده که اعتبار آن از محل بودجه امسال تامین می‌شود.

حمیدی، هدف از اجرای این طرح را افزایش میانگین سرانه مطالعه در سطح استان و کلانشهر تبریز اعلام کرده و افزود: در زمان کنونی میانگین سرانه مطالعه این شهر در شان و جایگاه تبریز شهر اولین‌ها نبوده و با اجرای این طرح تلاش می‌شود علاوه بر حمایت از حوزه کتاب و نشر، سرانه مطالعه در این شهر نیز افزایش یابد.

وی اظهار کرد: این طرح در قالب امضای تفاهم‌نامه مشترک بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و شهردار منطقه ۶ تبریز با مشارکت کتابفروشی‌های تبریز اجرا می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به فعالیت حدود ۳۲ تا ۳۵ کتابفروشی در تبریز در حوزه غیرآموزشی، گفت: این طرح در ۲ بازه زمانی اجرا می‌شود که مرحله اول آن در قالب « زمستانه» از نیمه دوم بهمن و مرحله دوم آن در قالب «عیدانه» در اسفند شروع می‌شود.

حجت‌الاسلام حمیدی، با بیان اینکه در این طرح حداقل ۳۰ درصد به خریداران کتاب تخفیف داده می‌شود، ادامه داد: در اجرای این طرح و در هر مرحله ۱۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان یارانه از سوی شهرداری تبریز برای تشویق علاقمندان برای خرید کتاب‌های غیرآموزشی و غیردرسی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت مشارکت و استقبال کتابفروشی‌ها برای ارایه تخفیف می‌توان درصد تخفیف این طرح را تا ۴۰ یا ۵۰ درصد افزایش داد، یادآوری کرد: علاوه بر اجرای این طرح، مسابقات و برنامه‌ریزی‌های زیادی از سوی این سازمان برای ارتقای فرهنگ مطالعه در محلات این شهر انجام شده است و این اقدامات تداوم دارد.