وضعیت ۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی آبی و ۹ شهرستان زرد است
وضعیت ۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی آبی و ۹ شهرستان زرد است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هم‌اکنون وضعیت ۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی در مواجه با بیماری کرونا آبی و ۹ شهرستان زرد است.

به گزارش عصرتبریز، دکتر عباسعلی درستی امروز شنبه (۲۷ دی) در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، اظهار داشت: برای ۴ هزار واحد صنفی در استان اخطار صادر و ۲۰۰ واحد متخلف نیز پلمب شده‌اند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، گفت: از مجموع ۲۱ شهرستان استان، ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: با اجرای محدودیت‌ها، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۴۶۰ نفر کاهش یافته است.

درستی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان، تیم‌های حمایتی با سه هزار و ۹۴۴ عضو تشکیل شده که برای ۲۲ هزار و ۵۲۲ خانواده بسته‌های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی ارایه شده است.

وی ادامه داد: در بحث مراقبت، یک هزار و ۹۷۲ تیم با ۵ هزار و ۹۳۵ نفر عضو تشکیل یافته که تا کنون توسط تیم‌های رهگیری ۸ هزار ۵۵۷ تست سریع توسط این تیم‌ها انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۱ نفر مثبت شناخته شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: تمام رهگیری انجام شده حدود ۴۹ هزار نفر است که ۲۱ هزار نفر از این افراد توسط بسیج رهگیری شده است.

او گفت: تعداد تیم‌های تشکیل شده برای مراقبت در منزل ۱۲۷  تیم با ۲۸۵ نفر عضو می‌باشد که توسط این تیم‌ها یک هزار و  ۱۹ تست سریع انجام گرفته  که ۸۴ نفر مورد مثبت شناسایی شده است.

درستی با اشاره به میزان تست‌هایی که با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان انجام شده، اظهار داشت: تا ابتدای آذر ماه ۱۴۳ هزار تست انجام شده که بیش از ۵۲ هزار تست مثب بوده است و از ابتدای آذرماه تا ۲۲ دی ماه جاری ۳۰ هزار تست انجام شده که حدود ۱۰ هزار تست مثبت بوده است.

وی ادامه داد: در هفته گذشته ۴ هزار و ۸۱۵ تست پی سی آر و سه هزار و ۵۳۶ تست سریع انجام گرفته که از این تعداد ۱۸ درصد پی سی آرها مثبت بوده و ۱۲ درصد تست‌های سریع مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۲ هزار و ۴۹۵ نفر در استان قرنطینه شده‌اند که از این تعداد ۶۰ درصد به طور کامل قرنطینه را رعایت کردند و ۴۹ هزار نفر افراد در تماس با بیماران مثبت رهگیری شده‌اند که به ازای هر فرد مثبت ۴.۸ نفر رهگیری شده است.

وی اظهار داشت: ۶۴ درصد افراد هدف بالای ۶۵ سال سن، ۴۰ درصد بیماران مزمن و ۹۹ درصد زنان باردار غربالگری شده‌اند.