به گزارش عصرتبریز، فرماندار تبریز از توقفگاه مرکزی، پایانههای هسته مرکزی شهر و راهآهن فرعی و مسیر تندرو بازدید و از نزدیک در جریان نحوه رعایت دستورالعملهای بهداشتی مبارزه با کرونا در ناوگان و ایستگاهها، ضدعفونی ایستگاهها و ناوگان و خدماتدهی بهینه به شهروندان قرار گرفت.
بهروز مهدوی در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مجموعه مدیران و کارکنان شرکت واحد در خدماتدهی مستمر و بهینه به شهروندان در شرایط فعلی و با وجود مشکلات، بر تلاش برای حل مشکلات و موانع موجود در خدماترسانی تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در این جلسه گفت: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز با توجه به عدم امکان خرید اتوبوس بدلیل تحریمهای سالهای اخیر به بیش از ۱۲ سال رسیده است و این امر لزوم تأمین اتوبوس و نوسازی و بازسازی ناوگان در خطوط ۷۲ گانه شهر تبریز و حومه با جمعیت ۱.۸ میلیونی را بیش از پیش ضروری میسازد بطوری که در حال حاضر ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز شهرتبریز میباشد در حالی که تعداد اتوبوس فعال موجود در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ۷۰۰ دستگاه است.
ایمان غنیزاده افزود: نوسازی ناوگان در کنار ایجاد ساز و کارهای حمل و نقل ترکیبی و ایجاد خطوط پاره خطی بجهت کاهش تردد به هستهی مرکزی شهر و کاهش ترافیک و جلوگیری از آلایندگی بسیار حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: با توجه به مشکل فوق و شرایط موجود، ارائه راهکارهای اجرایی برای مرتفع شدن مشکلات ازطریق تشویق سرمایهگذاری بخش خصوصی و کمکهای دولتی بسیار ضروری میباشد و پیشنهاد میشود از سرمایهگذاری بخش خصوصی در جهت خدماتدهی حمل ونقل عمومی به شهروندان و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی) با اجرای فراخوان به سرمایه گذاران بخش خصوصی دارای توان فنی و مالی در اسرع وقت اقدام شود در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ وضعیت ناوگان با بحران مواجه خواهد شد.