راه‌اندازی بسکت آتش‌نشانی برای اولین بار در کشور
راه‌اندازی بسکت آتش‌نشانی برای اولین بار در کشور
شهردار تبریز گفت: بسکت آتش‌نشانی به ما کمک می‌کند که در کمترین زمان و با بیشترین عملکرد، از خسارات جانی، مالی و معنوی که به شهر وارد می‌شود، جلوگیری کنیم.

به گزارش عصرتبریز، ایرج شهین‌باهر در مراسم رونمایی و راه‌اندازی نخستین بسکت آتش‌نشانی سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری تبریز ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: متاسفانه در برخی آتش‌سوزی‌ها نقص تجهیزات مشهود بود و این برای اولین بار در کشور است که آتش‌نشانی تبریز به این بسکت و تجهیزات آن مجهز می‌شود.

او اعلام کرد: با راه‌اندازی بسکت آتش‌نشانی، از این به بعد می‌توانیم از تجهیزات به‌روز آتش‌نشانی در تبریز استفاده کنیم.

شهردار تبریز مطرح کرد: به عنوان مثال در سال‌های گذشته و در حادثه آتش‌سوزی بازار، دسترسی به فضای سرپوشیده و پرتراکم بازار گاهی ممکن نمی‌شد و بر این اساس نیاز بود که تجهیزات هوایی در اختیار داشته باشیم. هم موضوع بازار که هویت فرهنگی و تاریخی تبریز است و هم جنگل‌های استان مخصوصا ارسباران که از مناطق بکر جهان و یک ثروت ملی است، برای ما مهم است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود تشریح کرد: طی چند سال اخیر برای موضوعات ایمنی شهر و شهروندان اعتبار ویژه‌ای در برنامه مدیریت شهری اختصاص داده‌ایم و در این خصوص از جمله افزایش سه ایستگاه آتش‌نشانی، اقدام قابل توجهی بوده است.