مباحث فرهنگی پایه و اساس ماموریت‌های شهرداری است
مباحث فرهنگی پایه و اساس ماموریت‌های شهرداری است
قائم مقام شهردار تبریز گفت: مباحث فرهنگی پایه و اساس ماموریت‌های شهرداری‌هاست.

به گزارش عصرتبریز، رسول موسایی در آئین تودیع و معارفه سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اظهار کرد: از زمانی که شهرداری‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند، وظایف فرهنگی و اجتماعی آنها نیز پر رنگ‌تر بوده و بخش‌های مهمی از ماموریت‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه به عهده شهرداری‌هاست.

او ادامه داد: در هر شهری به فراخور شرایط فرهنگی و اجتماعی، شهرداری‌ها وظایفی دارند که متمایز از وظایف متولیان فرهنگ بوده و اغلب در حوزه فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ شهروندی فعالیت می‌کنند.

قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه مباحث فرهنگی، پایه و اساس شهرداری‌ها است، گفت: هر میزان که در حوزه فرهنگی هزینه شود، یک نوع سرمایه‌گذاری است که نه در کوتاه مدت، بلکه در دراز مدت و سال‌های آتی اثرات مثبت خود را نشان خواهد داد.

او ادامه داد: در کل دنیا، پیشرفت کشورها نه بر اساس ایجاد بناها و پل‌ها و … بلکه بر اساس توسعه فرهنگی و اجتماعی است و در این راستا شهرداری‌ها می‌توانند خلاءهای فرهنگی و اجتماعی شهرها را برطرف کنند و جامعه را به سمت پیشرفت سوق بدهند.

موسایی اظهار کرد: حقوق شهروندی و اینکه شهرداری و شهروندان چه حقوقی نسبت به همدیگر دارند، جزو اقداماتی است که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز باید در جهت تبیین آن برنامه‌ریزی کند.

او در خصوص اقدامات ورزشی این سازمان نیز یادآور شد: این سازمان باید با برنامه‌ریزی‌های لازم، مردم را به سمت ورزش‌های همگانی سوق دهد و در این راستا به هر میزانی که هزینه شود، در سوی مقابل میزان سلامت روحی و جسمی مردم و جامعه افزایش خواهد یافت.

در این آئین بابک دانش‌پناه به عنوان سرپرست جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام حمیدی قدردانی شد.