نصب آثار دومین سمپوزیوم مجسمه در سطح شهر تبریز
نصب آثار دومین سمپوزیوم مجسمه در سطح شهر تبریز

مدیرعامل سازمان زیباسازی از نصب ۵ اثر از آثار دومین سمپوزیوم مجسمه تبریز در سطح شهر خبر داد.

فرخی ضمن اعلام خبر فوق، اعلام کرد: به منظور استقبال از نوروز و زیباسازی معابر شهری، در فاز اول ۵ اثر از آثار دومین سمپوزیوم مجسمه تبریز در سطح معابر شهری نصب شد.

وی ادامه داد: نصب این مجسمه‌ها، با نظرات کارشناسی ومکان یابی اصولی انجام گرفته و تلاش شده تا بهترین مکان برای این امر، اختصاص یابد.

 مدیرعامل سازمان زیباسازی در ادامه به پایه های مجسمه های نصب شده اشاره کرد و گفت: به منظور هم خوانی پایه مجسمه‌ها با خود مجسمه ها، از سنگ‌های همگون با خود آثار سمپوزیوم استفاده کرده‌ایم که این اقدام، منجر به افزایش زیبایی آثار نصب شده گشته است.

فرخی افزود: تعداد آثار سنگی سمپوزیوم دوم مجسمه تبریز ۳۲ اثر بود که طی روزهای آتی کلیه این آثار در سطح شهر نصب خواهند شد تا در آستانه سال نو، شاهد تحول فضای بصری شهر از بعد آثار حجمی باشیم.

وی ادامه با اشاره به طرح های مربوط به نورپردازی مجسمه های سنگی تبریز افزود: از آن جا که بسیاری از آثار حجمی در شب قابل رویت نیستند ما برنامه نورپردازی مجسمه ها را در دستور کار قرار دادیم تا شب ها فضای دلنشین تری به واسطه حضور مجسمه ها برای شهروندان ایجاد شود.

فرخی همچنین از برگزاری سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تبریز بصورت بین المللی در سال آینده خبر داده و افزود: بر آنیم تا با برنامه ریزی های جامع، کیفیت و کمیت سمپوزیوم سوم به مراتب بهتر از سمپوزیوم دوم باشد.