اشتراک تجارب مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف
اشتراک تجارب مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف
شهردار تبریز در نشستی مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و تبریز شرکت و در حوزه‌های مختلف شهری به بحث و گفتگو پرداخت.

به گزارش عصرتبریز، ایرج شهین‌باهر در این نشست اظهار داشت: برخی از شهرهای کشور عملکرد خوبی در حوزه‌های مختلف شهری دارند که می‌تواند محل تبادل تجربه بین شهرها در توسعه پایدار باشد.

او افزود: در دوره فعلی مدیریت شهری تبریز اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف عمرانی، فضای سبز، مسیرگشایی و شفافیت صورت گرفته است ولی شاید شاخص‌ترین عملکرد دوره فعلی تدوین برنامه ۵ ساله و چشم‌انداز ۱۲ ساله شهری است که بودجه سالانه شهر بر اساس آن پیش‌بینی و ارائه می‌شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: با تدوین و تعریف شاخص‌های توسعه و اولویت‌بندی پروژه‌های شهری، اجازه سلیقه‌گرایی به افراد داده نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت: کلانشهرهای تبریز و شیراز اشتراکات فراوانی دارند که می‌تواند محل تبادل تجربه قرار گیرد.

سید عبدالرزاق موسوی اظهار داشت: در حوزه‌ای مختلف شهری، فرهنگی به خصوص شعر و ادب اشتراکات زیادی داریم که میتواند اساس همکاری بیشتر دو کلانشهر در آینده باشد.

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز خاطرنشان کرد: تجربیات خوبی از شهر شیراز اینجا بیان شد که مسائل ساختاری این شهر در حوزه‌های مختلف برای ما نیز قابل استفاده است.

او افزود: در شهر تبریز نیز ما سال گذشته بیش از ۹۰ درصد تحقق بودجه داشتیم و در حوزه شفافیت، پیشگیری از فساد، صدور پروانه‌ دو مرحله‌ای ساخت، اقدامات چشم‌گیری انجام داده‌ایم.