افزایش ۱۰۰۰ هکتاری فضای جنگلی آذربایجان‌شرقی در حاشیه دریاچه‌ارومیه در سال‌جاری
افزایش ۱۰۰۰ هکتاری فضای جنگلی آذربایجان‌شرقی در حاشیه دریاچه‌ارومیه در سال‌جاری

استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش یک هزار هکتاری فضای جنگلی استان در حاشیه دریاچه‌ارومیه طی سال‌جاری خبر داد.

عصر تبریز:استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش یک هزار هکتاری فضای جنگلی استان در حاشیه دریاچه‌ارومیه طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده  پس از کاشت نمادین یک اصله نهال در محوطه استانداری آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز درخت‌کاری، اظهار داشت: هدف از گرامی‌داشت این روز، توسعه فرهنگ درخت‌کاری و مراقبت از فضای سبز است.

وی توسعه فضای سبز را در همه نقاط کشور ضروری دانست و گفت: این ضرورت در استان آذربایجان‌شرقی به دلیل شرایط اقلیمی خاص این استان بیشتر احساس می‌شود.

جبارزاده با اشاره به وجود ۱۸۸ هزار هکتار جنگل در استان، گفت: ۱۶۴ هزار هکتار از فضای جنگلی استان در منطقه ارسباران متمرکز شده است و در بقیه مناطق استان تنها ۲۴ هزار هکتار جنگل داریم که طبیعتا کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه افزایش وسعت جنگل‌های استان جزو برنامه‌های منابع طبیعی و جهادکشاورزی است، افزود: این مهم در سند تدبیر توسعه استان نیز جزو اولویت‌هاست.

استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش یک هزار هکتاری فضای جنگلی استان در حاشیه دریاچه‌ارومیه طی سال‌جاری خبر داد و گفت: کاشت درختان مناسب با اقلیم این منطقه از سیاست‌های اولویت‌دار استان است و در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

جبارزاده در پایان با دعوت از عموم مردم استان برای مشارکت در توسعه فضای سبز استان، از دستگاه‌های اجرایی مسئول نیز خواست با مردم در این زمینه همکاری کنند.