ورود کروکودیل مخرب‌ترین ماده‌مخدر به باشگاه‌های تناسب اندام!
ورود کروکودیل مخرب‌ترین ماده‌مخدر به باشگاه‌های تناسب اندام!

متاسفانه کروکودیل که مخرب‌ترین ماده مخدر است به عنوان آرام‌بخشی قوی معرفی می‌شود، حتی در برخی آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های بانوان برای تناسب اندام، کم کردن وزن این موادمخدر در قالب قرص‌های لاغری تبلیغ می‌شود.

عصر تبریز: دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه کروکودیل که مخرب‌ترین ماده مخدر است به عنوان آرام‌بخشی قوی معرفی می‌شود، حتی در برخی آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های بانوان برای تناسب اندام، کم کردن وزن این موادمخدر در قالب قرص‌های لاغری تبلیغ می‌شود.

محمدعلی نصرتی ظهر امروز در جمع هیئت مدیره اتحادیه‌های صنفی در اتاق اصناف مرکزی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه بازار در همه عرصه‌ها نقش تعیین کننده‌ای داشته است، اظهار داشت: هیچ‌کس به تنهایی نمی‌تواند کاری را انجام بدهد، راز موفقیت در همدلی و وفاق است.

وی با اشاره به بحث افزایش اعتیاد در جامعه، افزود: امروز بحث اعتیاد در جامعه به یک معضل بزرگ تبدیل شده که جامعه با آن درگیر است.

نصرتی ادامه داد: در آذربایجان‌شرقی، برای ۵۱ هزار نفر از طریق کمپ‌ها و کلینیک‌ها خدمات‌رسانی انجام می‌گیرد و بیش از ۵۰ درصد این افراد متاهل هستند و غم انگیزترین جای زندگی این افراد شرایط جدید خانواده آنها است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه امروز تنها ۶۵۰ سایت در راستای تولید و فروش موادمخدر و روان‌گردان فعالیت می‌کنند، گفت: متاسفانه کروکودیل که مخرب‌ترین ماده مخدر است به عنوان آرام‌بخشی قوی معرفی می‌شود، حتی در برخی آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی بانوان برای تناسب اندام و کم کردن وزن در قالب قرص‌های لاغری تبلیغ می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه موادمخدر دیجیتالی عرضه می‌شود که فردی که با آن گوش می‌دهد تجربه استفاده از ماده مخدر را به صورت واقعی احساس و درک می‌کند.

سردار نصرتی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین بحث مراقبت و نظارت و تربیت افراد جامعه است، ادامه داد: بعد از انقلاب کارهای بزرگی در خصوص مبارزه با موادمخدر انجام گرفته اما در خصوص پیشگیری اولیه از اعتیاد کوتاهی صورت گرفته است.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی، گفت: یکی از ارکان استواری جامعه خانواده‌ها هستند که در معرض تهدید قرار گرفته‌اند، روزی میدان مقابله با دشمن در جبهه‌ها بود اما امروز سنگر مقابله با دشمن در بین خانه‌ها و خانواده است.

وی با اشاره به بحث انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال ۲۰۱۸ گفت: بحث جمع‌آوری تکدی‌گری و معتادان متجاهر جزو حفاظت از مبلمان شهری به شمار می‌رود که در این زمینه با همدلی و با محوریت استاندار مجتمع ماده ۱۶ در تبریز برای نگهداری و درمان چنین افرادی تعریف شده است.

سردار نصرتی، با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار معتاد متجاهر در اختیار داریم، گفت: با وجود این مجتمع به امید خداوند در ۲۴ یا ۲۵ اسفند جشن پاکی استان از معتادان متجاهر برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این بحث دانشگاه‌ها نیز ورود پیدا کرده‌اند، به طوری که پژوهشکده سلامت روانی و اجتماعی به صورت آزمایش در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان آغاز به کار کرده و ۸ پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و یک رساله دکترا در این بحث در حال کار است.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اهمیت نقش بازار در این خصوص گفت: در این زمینه باید به هم کمک کنیم و بازار نیز در این خصوص نقش مهمی را ایفا می‌کند