جذب اعتبارات ویژه دولتی برای پروژه‌های زیست‌محیطی تبریز
جذب اعتبارات ویژه دولتی برای پروژه‌های زیست‌محیطی تبریز
شهردار تبریز در دیدار با حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، جذب اعتبارات ویژه دولتی برای پروژه‌های زیست‌محیطی تبریز از جمله مرکز دفن بهداشتی پسماند و پارک بزرگ را خواستار شد.

به گزارش عصرتبریز، ایرج شهین‌باهر پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح پارک بزرگ و ارائه گزارش مدیر این پروژه اظهار داشت: رویکرد شهرداری تبریز در پارک بزرگ، عدم تملک زمین‌های موجود در این محدوده است چرا که اگر تملک شود هر هکتار آن موجب بیکاری ۲۰ نفر می‌شود.

او افزود: محدوده این پارک محل تولید و کشت سبزیحات و صیفی‌جات بوده و تلاش کردیم با حفظ آن گردشگری کشاورزی را در این نقطه از شهر ایجاد کنیم.

شهردار تبریز تصریح کرد: مهمترین موضوع در احداث پارک بزرگ، برخورداری غرب تبریز از پروژه‌های خدماتی و رفاهی و کاهش حضور شهروندان در مجموعه ائل‌گلی و به دنبال آن کاهش بار ترافیکی شهر در آن نقطه از شهر است.

او با اشاره به دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری که با کارفرمایی قرارگاه خاتم‌الانبیا در دست احداث است، اعلام کرد: یکی از لوپ‌های تقاطع اتوبان پاسداران – نصر در دوره‌های قبلی شهرداری فروخته شده و به دلیل عدم تمکن شهرداری برای تملک دوباره آن محل، دوربرگردان نصر را طراحی و اجرا کردیم که در چند روز آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

او اضافه کرد: عرشه‌های پل به محل پروژه حمل شده و آماده نصب است.