۳۵ هزار مترمربع به فضای سبز شهری افزوده شد
۳۵ هزار مترمربع به فضای سبز شهری افزوده شد
شهردار منطقه ۴ تبریز از افزایش ۳۵ هزار مترمربع فضای سبز شهری در حوزه شهرداری منطقه ۴ و از طریق احداث ۹ پارک محله‌ای خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، اکبر امجدی عصر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی خدماتی شهرداری منطقه ۴ اظهار داشت: شهردادی منطقه ۴ در غرب و شمالغرب تبریز قرار گرفته و موقعیت خاصی دارد از جمله اینکه ۴۴ درصد بافت فرسوده شهر در این منطقه قرار دارد و بخش اعظم منطقه نیز فرسوده است.

او افزود: یک پنجم جمعیت شهر ۳۱۷هزار نفر در منطقه ۴ سکونت دارد و بافت منطقه نیز متراکم است.

شهردار منطقه ۴ تبریز با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده اعلام کرد: پروژه‌هایی که امروز افتتتاح می‌شوند مرحله دوم از پروژه های عمرانی ۱۴۰۰ است که ۱۶ میلیارد تومان اعتبار دارد.

او اضافه‌ کرد: این پارک خروجی یک توافق با همشهریان است که ارزش افزوده هم خواهد داشت.

امجدی عنوان داشت: کانال شریعتی پروژه مهم دیگر است که معمولا در تابستان ما با مشکل مواجه بود که در نهایت تعریض کردیم.

او با اشاره به عملکرد عمرانی منطقه ۴ ابراز داشت: سیاست خوب شورای پنجم این بود که پروژه ها را منطقه محور تعریف می‌کرد و دنبال پروژه‌های ویترینی نبودیم.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به مسیرگشایی‌های صورت گرفته در منطقه نیز گفت: نسبت به شرایط خاص منطقه اولویت اول را مسیرگشایی دانستیم که در این راستا که ۲۲ مسیر تثبیت شده سال ۷۵ در این منطقه هنوز اجرا نشده بود.

او ادامه داد: در این منطقه. دو هدف را دنبال می‌کردیم که یکی توسعه شهر و دیگری ارتقا رفاه عمومی بود که اولین اولویت ما مسیرگشایی بود.

امجدی خاطرنشان کرد: ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه ۴ مسیر ایجاد شده به قیمت امروز است.

او یادآور شد: اولویت دوم ما احداث پارک‌های محله‌ای بر اساس نیاز مردم بود که این پارک نهمین پارک در منطقه ۴ است که در مجموع ۳۵ هزار مترمربع به قیمت امروز ۸۰ میلیارد تومان هزینه احداث این پارک‌ها شده است.

شهردار منطقه ۴ تبریز یادآور شد: حتی یک مورد تغییر کاربری در سطح منطقه نداشتیم و در کنار آن، این پارک‌ها به خوبی در سطح منطقه توزیع شده‌اند.

او افزود: ۷-۸ کانال دفع آب‌های سطحی احداث یا مرمت کرده‌ایم که بیش از ۲۰ میلیارد هزینه شده است.

امجدی با اشاره به بافت تاریخی شهرداری منطقه ۴ گفت: بخشی از منطقه ما بافت تاریخی و فرهنگی شهر است که به این حوزه نیز توجه ویژه داشته‌ایم.

او اضافه‌ کرد: پروژه‌های این حوزه مثل داش ماغازالار پروژه‌های تاثیرگذار هستند.

شهردار منطقه ۴ تبریز یادآور شد: در گذشته دست‌فروشان گجیل معضلی برای آن محل شده بود که در خود گجیل یک کیلومتر مربع با کاربری تجاری در اختیار دست‌فروشان قرار دادیم.

او افزود: نزدیک به ۱۶۰ میلیاد تومان پروژه عمرانی داریم و مسیرگشایی فلسطین جنوبی، فاز اول لاکه دیزج و تبدیل اطراف منزل ستارخان به پارک هم از اتفاقات خوب این دوره بود.