برق تبریز می‌رود و بر نمی‌گردد!
برق تبریز می‌رود و بر نمی‌گردد!
قطعی برق در تبریز حالا دیگر به موضوعی عادی تبدیل شده و انتقادهای مردم، نمایندگان مجلس و مسوولان ارشد استانی هم کار ساز نیست.

به گزارش عصرتبریز، اعتراض‌های مردم و رسانه‌ها زیر سایه سنگین بی‌توجهی شرکت برق تبریز رنگ باخته و موجی از بی‌اعتمادی و بدبینی نسبت به مسوولان در شهروندان شکل گرفته است.

خاموشی‌های طولانی مدت و خارج از برنامه به قدری زیاد شده که مردم به قطعی‌های اعلامی از سوی شرکت برق راضی شده‌اند و این دقیقا همان چیزی است که شرکت برق می خواهد!

«قطعی‌های گسترده برق در تبریز معنی‌دار است!» این را احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفته است.

مهدوی، فرماندار تبریز هم در واکنش به قطعی‌های مکرر برق خطاب به شرکت برق گفته: «مردم از خاموشی‌ها عصبانی و ناراحت هستند!»

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، امام جمعه تبریز هم با انتقاد شدید از شرکت برق گفته: «مردم تبریز مردمان فداکار، صبور و نجیبی هستند و سزاوار این بی‌مهری و کم‌لطفی شرکت توزیع برق کشور نیستند.»

او خطاب به نمایندگان مجلس هم متذکر شده: «از مسوولان امر سوال و پیگیری کنید و ببینید آیا این حجم از خاموشی در تبریز عادلانه است؟»

سوءمدیریت مسوولان شرکت برق از یک طرف و وعده‌های تو خالی‌اشان از طرف دیگر بر شدت اعتراض‌ها دامن زده است.

عادل کاظمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز در واکنش به اعتراض‌ها گفته: «سقف برق مورد نیاز در تبریز در ایام تابستان روزانه ۹۵۰ مگاوات است اما برایمان ۶۶۰ مگاوات سهمیه تعیین کردند. خاموشی‌های اخیر برای جبران این کسری ۳۰ درصدی رخ داد».

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تبریز چهارشنبه هفته پیش (۲۰ مردادماه)، گفته بود: «هفته آینده در تبریز خاموشی برق نخواهیم داشت.»

اما شهروندان تبریزی چیز دیگری می‌گویند. برخی از آنها اعلام کرده‌اند که طی چند روز گذشته شاهد قطعی بیش از ۶ ساعته و حتی بیشتر برق بودند! برخی نیز می‌گویند که در دو یا سه نوبت برق آنها به مدت دو ساعت قطع شده است!

خاموشی‌های تبریز به اندازه‌ای بی‌حساب و کتاب شده که معلوم نیست شرکت توزیع برق[شما بخوانید شرکت قطع برق] بر چه اساسی اقدام به قطع گسترده و طولانی مدت برق می‌کند!

حتی در حالی که گفته‌اند در ساعات پیک مصرف، برق قطع نمی‌شود اما خاموشی‌ها تا پاسی از شب و تا ساعت ۲۳ هم ادامه دارد.

در حالی که معاون شرکت توانیر گفته هفته آینده(این هفته) برق قطع نمی‌شود! اما اینجا در تبریز، شرکت توزیع برق برنامه قطعی تا ۲۸ مرداد را منتشر کرده که باعث خشم مردم شده است.

از سوختن وسایل برقی منزل، خراب شدن مواد غذایی و گیرافتادن در آسانسور که بگذریم، از خطر جانی برای بیماران کرونایی که در منزل از دستگاه اکسیژن‌ساز استفاده می‌کنند یا در اتاق عمل زیر تیغ جراحی با لیزر هستند و یا در آی‌سی‌یو در حال وصل شدن به ونتیلاتور، نمی‌توان به راحتی گذشت.

بیماری کرونا آنچنان مردم را پریشان کرده که خاموشی چند ساعته برق آنهم در هوای گرم آنها را بیشتر از قبل کلافه کرده است.

حالا مردم از همان دریچه‌‌ی تاریکی که هر روز برق می‌رود، به شکلی بدبینانه به مسوولان نگاه می‌کنند!

 

  • خبرنگار: سعید خسروشاهی