طرح شفافیت تقریبا نهایی شده است
طرح شفافیت تقریبا نهایی شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس تقریباً نهایی شده و با اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش عصرتبریز، در پایان جلسه علنی نوبت عصر روز دوشنبه یکم شهریور در جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در اخطار اصل ۸۵ قانون اساسی اظهار داشت: سخنگوهای کمیسیون‌های تخصصی زمانی که گزارش کمیسیون را قرائت می‌کنند، نباید وزیر پیشنهادی را تعیین کنند، کار کمیسیون فقط تطبیق برنامه‌های وزرا با اسناد بالادستی و تأیید مدارک تحصیلی آن‌ها است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی از وزرای رفاه و شهرسازی به خاطر تعهد آنها مبنی بر ایجاد شفافیت تشکر کرد و از هیئت‌رئیسه مجلس خواست هر چه سریع‌تر طرح شفافیت را در دستور کار مجلس قرار دهند.

نیک‌بین تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت تصمیم به شفافیت گرفته است، مجلس نیز باید شفافیت را در دستور کار قرار دهد تا تعارض منافع از بین رفته و حقوق‌ها و پاداش‌های نجومی شفاف شود.

در ادامه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: سخنگوهای کمیسیون‌ها باید برنامه‌های وزرای پیشنهادی را با اسناد بالادستی تطبیق دهند، اما اظهارنظر در مورد اینکه وزرای پیشنهادی توان اجرای وعده‌هایشان را دارند یا خیر در اختیار نمایندگان مجلس در روز رأی اعتماد است.

رئیس مجلس تصریح کرد: طرح شفافیت نیز تقریباً نهایی شده و با اولویت در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.