کلید ۱۲ میلیون دلاری برای باز کردن قفل تراکتور (عکس)
کلید ۱۲ میلیون دلاری برای باز کردن قفل تراکتور (عکس)
ستاره های میلیون دلاری النصر پایه گذار گل اول این تیم مقابل تراکتور بودند.

به گزارش عصرتبریز، تیم های تراکتور و النصر در حالی امشب در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که شرایط شان از هیچ نظر قابل مقایسه نیست. این تیم با بازیکنانی که در مجموع ارزش آنها به ۶۲٫۵ میلیون یورو می‌رسد، مقابل تراکتور صف آرایی خواهد کرد؛ در حالی که این رقم برای تراکتور ده برابر کمتر است.

در چنین شرایطی همه کار سختی را برای تراکتور پیش بینی می کردند که نسبت به دور گروهی بخش قابل توجهی از مهره های خود را از دست داده بود. امید اول آنها اما در این میدان دشوار، محمدرضا اخباری، بهترین دروازه بان مرحله گروهی این دوره از مسابقات بود؛ دروازه بانی که با ۵ کلین شیت متوالی و دریافت تنها ۳ گل در ۶ بازی، نقش پررنگی در صعود تیمش به مرحله یک هشتم نهایی داشت.

برای باز کردن قفل دروازه تراکتور، النصری ها برنامه های ویژه ای داشتند که مهمترین آن نفوذ از عمق خط دفاعی این تیم بود؛ جایی که تراکتوری ها با از دست دادن بازیکنان اصلی و عدم جذب جایگزین به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی، پیش بینی می شد که دچار مشکل شوند.

بعد از یک حمله ناموفق، اقدام دوم النصری ها برای باز کردن دروازه تراکتور با تاکتیک یاد شده موفقیت آمیز بود. روی پاس در عمق زیبای تالیسکا، وینست ابوبکر با محمدرضا اخباری تک به تک شد و با یک ضربه چیپ دروازه او را باز کرد. این گونه بود که قفل دروازه تراکتور بعد از ۵ بازی متوالی با کلیدی ۱۲ میلیون دلاری باز شد.

تالیسکا بهار سال جاری با دستمزد سالیانه ۵٫۷ میلیون یورو به مدت سه سال با النصر قرارداد بست و قرارداد ابوبکر با عربستانی ها هم ۶ میلیون یورو در سال است. این یعنی دستمزد سالیانه دو بازیکنی که موجبات به ثمر رسیدن گل اول النصر را فراهم کردند دو برابر مجموع قیمت بازیکنان تیم تراکتور است.