به مالک بتازید، مدیرعامل شوید (گزارش)
به مالک بتازید، مدیرعامل شوید (گزارش)
جدی‌ترین گزینه مدیرعاملی باشگاه تراکتور فردی است که سال گذشته یکی از دشمنان شماره یک مالک این باشگاه بود!

به گزارش عصرتبریز، بهار سال پیش بود که محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور مصاحبه تندی علیه علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال انجام داد. او در صحبت‌هایش اعلام کرده بود که خطیر با معرفی وکلای سوییسی به باشگاه‌های ایرانی آنها را در پرونده‌های فیفا به دردسر می‌اندازد و این مسابقه بازتاب‌های تندی داشت.

خطیر که در آن زمان سریعا اعلام کرد از زنوزی بابت حرف‌هایش شکایت خواهد کرد به دعوت کمیته اخلاق برای ارائه توضیحات در این کمیته حضور یافت تا در خصوص ماجرای وکلای سوییسی ایرانی‌ها در پرونده‌های فیفا که اکثرا بازنده بودند صحبت کند. حدود چهار ماه بعد و در اوایل شهریور ماه سال ۹۹ کمیته اخلاق با انتشار متن زیر، از محرومیت خطیر خبر داد:

“با توجه به پرونده آقای علی خطیر، معاون پیشین باشگاه استقلال مبنی بر نقض قوانین و مقررات که به تمامیت و اعتبار فوتبال کشور لطمه وارد کرده است، مستندا به مواد ۲۳ و ۶۵ آیین نامه کمیته اخلاق دستور موقت مبنی بر منع فعالیت نامبرده در حوزه فوتبال صادر و اعلام می‌شود.”

علی خطیر در شرایطی محروم شد که اظهارات بسیار تندی علیه زنوزی در اردیبهشت همان سال انجام داده بود؛ بخشی از این اظهارات را در حالی مرور می‌کنیم که معاون سابق باشگاه استقلال در حال حاضر جدی‌ترین گزینه مدیرعاملی در باشگاه تراکتور است:

  • این اوج بی‌شرمی یک نفر است که بخواهد از همه مشکلات مدیریتی خود را در تراکتور یا هر جای دیگر شانه خالی کند و بدون پذیرش هیچ مسئولیتی، آن را گردن افراد دیگر بیندازد.
  • من فقط یک پیام به زنوزی فرستادم و در آن نوشتم «همدیگر را در دادگاه می‌بینیم. با بد کسی درافتادی. فکر کردی چون پول داری، هر غلطی بخواهی می‌کنی؟!».
  • مشکلات فوتبال به‌خاطر ورود این آدم‌هاست که معلوم نیست از کجا آمده‌اند. آنها یک شبه ره صدساله را رفتند و ثروت‌اندوزی کردند. ما افراد اینچنینی در فوتبال کم نداشتیم که همه گرفتار قانون شدند. شما گیر کردی و دنبال شریک جرم هستی. افرادی که اصالت حرفه‌ای ندارند، زیر میز می‌زنند و بقای خود را در بحران می‌بینند. اتهام تبانی شایسته زنوزی است.

خطیر این اظهارات را در پاسخ به زنوزی انجام داد که در مصاحبه‌ای نسبت به اقدامات او و نصیرزاده گلایه کرده و گفته بود:

“برای من جای تعجب دارد که چگونه نصیرزاده و خطیر توانستند مسئولان فدراسیون را قانع کنند تا وکیلی که در خوشبینانه‌ترین حالت بدون تبانی، چهار پرونده‌ای را که برنده قطعی بودیم در فیفا باخته است، به عنوان وکیل فدراسیون در پرونده ویلموتس انتخاب کنند. بنده هیچ شناختی از آقای خطیر و یکی از همکاران سوئیسی وی نداشتم و آقای نصیرزاده با معرفی این آقایان باعث به وجود آمدن این اتفاقات شد و این موارد، پاره‌ای از دلایل برکناری آقای نصیرزاده از مدیرعاملی باشگاه ماشین‌سازی بود.”

بعد از گذشت تنها یک سال، نصیرزاده بار دیگر همکاری خود با زنوزی را شروع کرد و خطیر هم در آستانه قبول مدیرعاملی باشگاه تراکتور است؛ اتفاقی که در صورت رخ دادن یک پارادوکس بزرگ را به وجود خواهد آورد؛ هیچ شکی نیست که حساسیت روی خطیر از سوی کمیته اخلاق پس از اظهارات زنوزی صورت گرفت و محرومیت او نیز نشان داد که تخلفاتی صورت گرفته که ابعاد آن مشخص نیست. حال باشگاه تراکتور با چه استدلالی سراغ خطیر رفته یک علامت سوال بزرگ است؛ شاید این تئوری که هرکس علیه مالک تراکتور صحبت کند، پست خواهد گرفت در مورد خطیر صدق کند چرا که حجم اختلاف او و زنوزی خیلی بالاتر از این حرف‌ها بود.

صیاح که مشاور زنوزی در مقطع دعوای او و خطیر بود هم سال گذشته مصاحبه تندی علیه معاون سابق استقلال داشت:

“خطیر می‌گوید زنوزی یک شبه به فوتبال آمده است. آقای خطیر! غلط را شما می‌کنی که به خودت اجازه می‌دهی به بزرگتر از خودت توهین کنی! فرق زنوزی با شما این است که تنها فردی است که از جیبش هزینه می‌کند و نیازی به شهرت ندارد. زنوزی از قبل مشهور بود و این فوتبال است که به زنوزی نیاز دارد. تمام مسئولیتش با من است. آقای خطیر شما غلط می‌کنی؛ بی‌شرافت و بی‌شرم شما هستی!”

همان‌گونه که در صحبت‌های صیاح هم می‌بینید، طرفین کاملا شمشیر را از رو بسته و وارد میدان شده بودند ولی با گذشت یک سال همه چیز فراموش شده و محمدرضا زنوزی که به عقیده خطیر یک شبه به فوتبال آمد و چون پول دارد می‌تواند هر کاری انجام دهد، در آستانه امضای حکم مدیرعاملی او در باشگاه تحت مالکیتش قرار دارد.