تجمع نجیبانه مردم اصفهان در اعتراض به خشکی زاینده‌رود
تجمع نجیبانه مردم اصفهان در اعتراض به خشکی زاینده‌رود
کشاورزان و جمعی از مردم اصفهان صبح امروز در بستر خشک زاینده‌رود حاضر شدند تا از مسئولان بخواهند برای جاری‌شدن دوباره زاینده‌رود و برقراری حقابه‌ها چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش عصرتبریز، در شرایطی که کشاورزان اصفهان از یک هفته پیش به صورت مسالمت‌آمیز و بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای و موارد سیاسی، در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود در محل پل خواجوی اصفهان تجمع کرده‌اند، صبح امروز، این رودخانه خشک، شاهد حضور هزاران نفر از مردم اصفهان بود که نسبت به عدم جریان این رودخانه معترض بودند.

تجمع کشاورزان اصفهانی در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود از هفته گذشته آغاز شده و براساس اعلام آن‌ها، صبح امروز، تجمع مردم اصفهان به منظور حمایت از جریان زاینده‌رود با حضور گسترده اقشار مختلف مردم آغاز شد. بنا بر بیانیه‌ها و توصیه‌های اقشار مختلف مردم، گروه‌های مختلف کشاورزان و سایر چهره‌های اصفهان، این تجمع بدون هرگونه قصد سیاسی و صرفاً در حمایت از جریان رودخانه‌ای برگزار شد که سال‌هاست با بی‌مهری دچار مشکلات مختلفی شده است.

جریان رودخانه زاینده‌رود طی ماه‌ها و سال‌های گذشته به دلیل عدم مدیریت صحیح آب، از یک رودخانه پرآب دائمی با نوسانات مختلفی مواجه شده و این موضوع، مشکلات بسیاری را برای مردم و کشاورزان اصفهان ایجاد کرده است. مشکلات مالی قابل توجه کشاورزان اصفهانی که معیشت آن‌ها را دچار اختلال کرده، از مهمترین مشکلاتی است که این روزها شاهد آن هستیم.

در جریان این تجمع شعارهای مختلف حمایت از نظام جمهوری اسلامی و همچنین حمایت از اصل نظام و ولایت فقیه از سوی کشاورزان سر داده می‌شد و این موضوع سبب شد اجازه هرگونه سوءاستفاده بیگانه از تجمع امروز کشاورزان اصفهانی داده نشود. ‌

نگاهی به تصاویر منتشر شده و فیلم‌های تجمع امروز مردم و کشاورزان اصفهان نشان می‌دهد که همراهی مسئولان مختلف و شنیدن صدای کشاورزان و مردمی که هیچ‌گاه خواسته‌ای جز احیاء زاینده‌رود ندارند، مصداق کاملی از مدیریت صحیح و تغییر نگاه دولت به خواسته‌ای است که در نزدیک به ۱۰ سال گذشته، همواره مد نظر مردم این استان بوده است.

نکته قابل توجه از این تجمع اما، اقدام صحیح صدا و سیمای مرکز اصفهان در پوشش لحظه‌ای و صحیح اخبار این تجمع و گزارشاتی است که در هفته‌های گذشته به منظور ارائه نگاه واقعی از مشکلات مردم اصفهان در حوضه آبریز زاینده‌رود منتشر شده و بدون توجه به جریانات ضدانقلاب، ابتکار عمل را از دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گرفته است.