اولین شکست سولدو بعد از اولین برف تبریز
اولین شکست سولدو بعد از اولین برف تبریز
تراکتور اولین شکست خود با سرمربی جدیدش را متحمل شد.

به گزارش عصرتبریز، تراکتور بعد از شروع ناامید کننده‌ای که با فیروز کریمی داشت، با زونیمیر سولدو به یک آرامش نسبی رسیده و طی سه بازی اخیر خود بدون دریافت گل، یک برد و دو مساوی کسب کرده بود. این تیم برای ورود به نیمه بالایی جدول نیاز به پیروزی در بازی امروز مقابل آلومینیوم داشت؛ تیمی که برخلاف تراکتور، شروع خوبی در لیگ برتر داشت پیش از بازی امروز با ۱۳ امتیاز در مکان پنجم حضور داشت؛ اراکی‌ها در شرایطی که سرمربی‌شان چند ماه پیش روی نیمکت تراکتور بود، به دنبال تکرار برد فصل گذشته در تبریز مقابل این تیم بودند؛ اتفاقی که آنها را با صدرنشین‌های فعلی لیگ هم امتیاز می‌کرد.

شاگردان خطیبی بازی را هجومی شروع کردند و در ۲۰ دقیقه نخست چند موقعیت خوب را روی دروازه تراکتور ایجاد کردند؛ در سمت مقابل اما تک موقعیت تراکتور که طی آن شوت فتحی به تیر خورد، خطرناک‌ترین موقعیت شروع بازی بود. اراکی‌ها مزد بازی تهاجمی خود را بالاخره گرفته و در دقیقه ۴۵ توسط شریفات دروازه تراکتور را باز کردند تا برنده راهی رختکن شوند.

آلومینیوم در نیمه دوم هم هجومی شروع کرد و توانست در همان پنج دقیقه نخست گل دوم را هم توسط محمد امین اسدی بزند. در ادامه تراکتوری‌ها برای جبران گل‌های خورده تغییراتی در ترکیب‌شان انجام دادند اما خطرات آنها روی دروازه آلومینیوم منجر به گل نشد تا بازی با نتیجه دو بر صفر به سود تیم میهمان به پایان برسد. این اتفاق در حالی رخ داد که تراکتور فصل گذشته هم مغلوب آلومینیوم در تبریز شده بود. این تیم با برد امروز ۱۶ امتیازی شده و بالاتر از استقلال و پرسپولیس و با امتیاز برابر با سپاهان و گل گهر به رده سوم جدول صعود کرد.

شرح گل‌ها:

تراکتور ۰- آلومینیوم ۱ (اسماعیل شریفات ۴۵): ارسال کرنر مصطفی احمدی در دهانه دروازه به اسماعیل شریفات رسید و این بازیکن کوتاه‌قامت بدون مزاحم و با ضربه سر گل اول را به ثمر رساند.

تراکتور ۰- آلومینیوم ۲ (محمد امین اسدی ۴۹): روی پاس نقی‌زاده، اسدی از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و با یک شوت از زاویه بسته دروازه تراکتور را باز کرد.