پیگیر تغییر سوخت نیروگاه تبریز هستیم
پیگیر تغییر سوخت نیروگاه تبریز هستیم
عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص آخرین وضعیت پیگیری سوخت نیروگاه تبریز، گفت: یک هفته به وزارت نفت در خصوص تعیین تکلیف نیروگاه تبریز فرصت داده شد.

به گزارش عصرتبریز، روح‌الله متفکر آزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات و نشست‌های پی در پی با مسئولان مرتبط وزارت نفت به خصوص شخص وزیر و مدیرعامل شرکت گاز ایران، مقرر شد فعلاً یک هفته فرصت داده شود تا شورایی متشکل از ۲ نماینده استان در مجلس و همین تعداد از وزارت نفت تشکیل شود تا برای رفع مشکل سوخت نیروگاه تبریز و سهند تصمیم گیری کنند.

وی افزود: اگر در این مدت و در این شورا مصالح استان تأمین شد، سوال از وزیر نفت به صحن علنی مجلس برده نمی‌شود، در غیر این صورت نمایندگان استان پی گیر این موضوع خواهند بود.

وی با تقدیر از پیگیری و همدلی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس در این باره گفت: پیگیر رفع مشکلات سوخت نیروگاه تبریز و سهند هستیم؛ در این میان کسی را مقصر نمی‌دانیم، اما در برابر تبعیض انجام شده نسبت به آذربایجان شرقی، حرف داریم تا مشکل مذکور رفع شود.

متفکر آزاد افزود: امیدواریم این پیگیری تبدیل به راه حل شود و از حقوق مردم منطقه دفاع کنیم، چون اگر کمبود گاز در کشور وجود دارد که البته آن را انکار نمی‌کنیم این کمبود برای کل کشور است، در صورتی که نیروگاه تبریز از افزون بر سه ماه گذشته از سوخت مازوت استفاده می‌کند، در حالی که نیروگاه‌های دیگر در این شرایط قرار نداشتند.

وی ادامه داد: پس از اینکه سوال از وزیر نفت در کمیسیون انرژی بررسی شد، اکنون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز ایران به همراه معاونان در این کمیسیون شرکت کردند و با نشست مشترک در این کمیسیون به بررسی این موضوع پرداختند.

وی افزود: اکنون موضوع نیروگاه تبریز و سهند در نوبت کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته و علت اینکه مصرف گاز در این نیروگاه‌ها صفر شده است سوال شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت نیرو، نیروگاه‌های دیگر نیز چندی پیش فک پلمب شده و به علت کمبود گاز در کشور مازوت در دستور کار آنها نیز قرار گرفته است.

وی افزود: با قبول این مشکل، موضوع نیروگاه تبریز و سهند این است که ۳۵۰ تن گوگرد در روز تولید می‌شود، کیفیت مازوت خوب نیست و از طرف دیگر از بیش از سه ماه قبل سوخت نیروگاه، مازوت شده، در حالی که دیگر نیروگاه‌ها تاکنون از مازوت استفاده نکردند و این تبعیض نیز در کمیسیون انرژی مجلس مورد تاکید قرار گرفت.

متفکر آزاد ادامه داد: بر این اساس در صورت عدم رفع مشکل نیروگاه‌های تبریز و سهند سوال از وزیر نفت به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.