جای خالی بزرگ در ترکیب تراکتور (عکس)
جای خالی بزرگ در ترکیب تراکتور (عکس)
جای خالی دروازه بان تراکتور در دو بازی اخیر به شدت احساس شده است.

به گزارش عصرتبریز، تیم تراکتور بعد از شروع بدی که در لیگ برتر داشت با یک تغییر سرمربی زودهنگام مواجه شد؛ سولدو از هفته پنجم روی نیمکت تراکتور نشست و طی سه بازی متوالی ۵ امتیاز برای این تیم کسب کرد؛ پنج امتیازی که با دو نتیجه مساوی بدون گل و یک پیروزی ۱-۰ به دست آمد.

در هر سه بازی یاد شده دروازه تراکتور بسته ماند و محمدرضا اخباری در درون دروازه سرخ پوشان نقش مهمی در ثبت این سه کلین شیت متوالی داشت. او که شروع خوبی در لیگ نداشت خیلی زود توانست به شرایط آرمانی برگردد و به یک نقطه اتکای بزرگ برای تیمش در فصل جدید تبدیل شود.

اخباری در آخرین دقایق بازی با فولاد در هفته هفتم و در حالی که چهارمین کلین شیت خود را ثبت کرده بود در برخورد با کولی بالی مصدوم شد و زمین را ترک کرد. بررسی ها انجام شده مشخص کرد که گلر تراکتوری ها حداقل یک ماه نمی تواند تیمش را همراهی کند؛ این یک خبر بسیار بد برای سرخ پوشان بود که بخش قابل توجهی از موفقیت هایشان را مدیون اخباری بودند. به این ترتیب در هفته ای که اخباری به عنوان بهترین دروازه بان فصل لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد، تراکتوری ها خط زدن روزهای تقویم برای پایان یک ماه دوری او را شروع کردند.

بعد از سه کلین شیت متوالی، تراکتور در اولین بازی بدون اخباری دو گل از آلومینیوم در تبریز خورد. ناصر سالاری، جانشین اخباری در این دیدار روی گل دوم کاملا مقصر بود و عکس العمل عجیب او باعث شد تا تراکتوری ها به شدت جای خالی اخباری را احساس کنند؛ جای خالی که در بازی هفته نهم بیشتر هم احساس احساس شد؛ جایی که سالاری سه بار دروازه خود را باز شده دید و در چند صحنه هم اشتباهاتی داشت که با خوش شانسی منجر به گل مس نشد.

یک گل مس از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و نمی توان بابت دریافت آن خرده ای به سالاری گرفت اما دو گل دیگر حریف در شرایطی وارد دروازه تراکتور شد که اگر یک دروازه بان ششدانگ درون دروازه بود شاید این اتفاق رخ نمی داد و نتیجه بازی هم به کل تغییر می کرد.

روی گل دوم مس عکس العمل سالاری جالب نبود. توپ دقیقا جایی رفت که او حضور داشت ولی دروازه بان تراکتور در مهار آن ناکام بود.

گل سوم مس در حالی به ثمر رسید که بیش از پیش جاس خالی اخباری که تخصص بالایی در مهار چنین توپ هایی با پا دارد احساس شد.

این یکی از صحنه هایی است که سالاری خوش شانس بود که دروازه اش روی جایگیری اشتباه او باز نشد.