حذف زودهنگام تراکتور از جام حذفی
حذف زودهنگام تراکتور از جام حذفی
شاگردان ربیعی در ضربات پنالتی از سد تراکتور عبور کردند و به جمع 16 تیم نهایی جام حذفی راه یافتند.

به گزارش عصر تبریز؛ در یکی از مسابقات مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، تیم‌های تراکتور و مس رفسنجان از ساعت ۱۵ امروز در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز مقابل هم قرار گرفتند. دو تیم ده روز پیش در چارچوب هفته نهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که مس آن دیدار را با نتیجه سه بر دو در خانه پیروز شد؛ به این ترتیب تراکتوری ها در بازی خانگی امروز در پی انتقام بودند تا به جمع شانزده تیم نهایی راه یابند.

حاصل ۹۰ دقیقه تلاش تراکتور و مس گلی در پی نداشت و بازی به وقت های اضافه کشیده شد. در این سی دقیقه هم توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا برای تعیین برنده، کار به ضربات پنالتی بکشد. دقایقی پیش از پایان ۱۲۰ دقیقه، ربیعی اقدام به تعویض دروازه بان گرفت و فائز را جانشین نوشی صوفیانی کرد؛ تعویضی که مثمرثمر بود و باعث شد تا مس با درخشش گلر عمانی تراکتور را در ضربات پنالتی شکست بدهد.

بعد از اینکه در نیم ساعت نخست بازی حمله خطرناکی را روی دروازه ها شاهد نبودیم، تراکتور با دو خطر جدی رد دقایق ۳۵ و ۳۸ دروازه نوشی صوفیانی را به شدت تهدید کرد. اولین موقعیت روی ضربه سر خطرناک عدالله ناصری به وجود آمد که این ضربه با اختلافی اندک راهی اوت شد. سه دقیقه بعد از این موقعیت، پیمان بابایی در یک شرایط عالی صاحب توپ شد اما شوت او دقت کافی را نداشت و به تیرک دروازه برخورد کرد تا نیمه اول بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم تراکتور می توانست دروازه حریف را در دقیقه ۵۱ باز کند اما داور بازی به اشتباه پرچم کمک خود به نشانه آفساید را تایید کرد تا موقعیت تک به تک طلایی تراکتوری ها از دست برود. چند دقیقه بعد یک صحنه مشکوک به پنالتی هم درون محوطه جریمه مس به وجود آمد که داور خطا را بیرون از زمین اعلام کرد. بعد از این موقعیت ها مس چند حمله خطرناک را روی دروازه حریف ایجاد کرد که راه به جایی نبرد و بازی با نتیجه ۰-۰ به وقت های اضافه کشیده شد. در وقت های اضافه تراکتور یک فرصت گل بسیار عالی داشت اما شوت نریمان جهان در دقیقه ۱۰۰ را صوفیانی به زیبایی هر چه تمام تر مهار کرد تا دروازه تیمش بسته مانده و کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

پنالتی اول:
پیمان بابایی اولین پنالتی تراکتور را به جایی زد که فائز الرشیدی انتظارش را می کشید و به این ترتیب این ضربه برای سرخ پوشان از دست رفت.
گادوین منشا با یک تاخیر بیش از اندازه ضربه پنالتی خود را به گوشه سمت راست زد و عکس العمل حقیقت روی این ضربه بسیار بد بود و توپ وارد دروازه شد.

پنالتی دوم:
سامان نریمان جهان در حالی که الرشیدی جهت ضربه اش را تشخیص داده بود گل اول تراکتور را زد.
مسی ها پنالتی دوم خود را هم برخلاف جهت حرکت حقیقت وارد دروازه کردند.

پنالتی سوم:
عبدالله حسینی هر چه در توان داشت به کار گرفت و یک شوت محکم را به توپ وارد کرد؛ این شوت در حالی که دروازه بان مس بازهم جهت آن را درست تشخیص داده بود، از بالای دروازه راهی اوت شد.
پنالتی سوم مس را ربیع زاده در حالی که حقیقت به راست پریده بود به چپ زد.

پنالتی چهارم:
سریال پنالتی از دست دادن تراکتور در این بازی ادامه داشت و قنبری در حالی که برای اولین بار در این ضربات دروازه بان حریف را فریب داده بود توپ را به تیر زد تا بدون زدن پنالتی چهارم مس کار تراکتور تمام شود.