وزارت دفاع جمهوری آذربایجان: ارمنستان ۱۲۱ بار آتش‌بس را نقض کرد
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان: ارمنستان ۱۲۱ بار آتش‌بس را نقض کرد

نیروهای مسلح ارمنستان ۱۲۱ بار اقدام به گلوله باران مواضع این کشور کرده و آتش‌بس را نقض کرد‌ه‌اند.

عصرتبریز: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز گذشه اعلام کرد: نیروهای مسلح ارمنستان ۱۲۱ بار اقدام به گلوله باران مواضع این کشور کرده و آتش‌بس را نقض کرد‌ه‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، واقف دیارگاخلی، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به ریانووستی اظهار کرد: طرف ارمنستانی اقدام به شلیک توپخانه سنگین از جمله با استفاده از توپهای ۶۰، ۸۲ و ۱۲۰ میلی متری کرده است. در ۲۴ ساعت گذشته آتش بس ۱۲۱ بار نقض شده است. وضعیت تحت کنترل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان است. ارتش آذربایجان کنترل منطقه‌ای که روز شنبه “آزاد شد” را در دست دارد.

در تاریخ ۲۱ آوریل ارمنستان و جمهوری آذربایجان از تشدید درگیری‌ها میان خود بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر دادند. دو طرف همدیگر را به نقض توافق آتش بس میان خود بر سر این منطقه که در سال ۱۹۹۴ منعقد شده بود، متهم کردند.

این سخنگو خاطرنشان کرد، سه سرباز آذربایجانی در خط مقدم درگیری در قره باغ در درگیری‌های شبانه با نیروهای ارتش ارمنستان کشته شدند.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح ارمنستان با هدف باز پس گرفتن کنترل مناطق “آزادشده” از سوی جمهوری آذربایجان اقدام به حملاتی در مناطق آق درینسک، ترتر و خوجانوندسکو-فیزولی کردند. در نتیجه این درگیری‌ها ارتش جمهوری آذربایجان متحمل تلفات شد و سه سرباز آن کشته شدند.