حضور دانش آموزان در مدارس اجباری است
حضور دانش آموزان در مدارس اجباری است
معاون آموزش متوسطه اداره کل اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: برگزاری حضوری تمامی کلاس‌های درس مدارس آذربایجان شرقی از ۱۴ فروردین ماه اجباری است.

به گزارش عصرتبریز، عاشور اکرمی دوشنبه شب، هشتم فروردین ماه در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش، از ۱۴ فروردین ماه تمامی آموزش‌های مقاطع تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی استان، حضوری خواهد بود.

وی افزود: حضور تمامی دانش آموزان مطابق برنامه هفتگی الزامی بوده و غیبت غیرموجه دانش آموزان نیز در شورای مدرسه تعیین تکلیف می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تدریس ممنوع بوده و فقط به عنوان پشتیبان و مکمل تدریس قابل استفاده خواهد بود، ادامه داد: استفاده از ماسک در مدارس اجباری بوده اما رعایت فاصله گذاری اجتماعی که موجب گروه بندی دانش آموزان می‌شد، ضرورتی نخواهد داشت.

اکرمی خاطرنشان کرد: تمامی محیط و سطوح در مدارس، روزانه ضدعفونی شده و پنجره‌های کلاس‌ها بایستی حداقل ۱۰ دقیقه در هر زنگ درس باز شوند.

او گفت: ساعات درسی و تعداد زنگ کلاس‌های تمامی مدارس به حالت قبل کرونا بازمی‌گردد و هیچ کاهش از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی افزود: تهیه لباس یک شکل برای دانش آموزان اجباری نبوده اما ضروری است تا لباسی متناسب با محیط مدرسه تهیه شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که شرط واکسیناسیون برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد، افزود: با این حال بالای ۹۵ درصد دانش آموزان استان، واکسن دریافت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: وضعیت سرویس و حمل و نقل دانش آموزان نیز بسته به نظر خانواده‌ها تعیین می‌شود و در صورت نیاز، سرویس از جانب مدرسه به شکل قبل دوران کرونا تعبیه خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت حضوری شدن مدارس، ادامه داد: بر اساس یافته‌های بین المللی و تجارب دو ساله پاندمی کرونا، چهار آسیب جدی برای آموزش دانش آموزان اتفاق افتاده است. نابرابری در توزیع عدالت آموزشی، کاهش سلامت جسمی و روحی دانش آموزان(افزایش دور کمر دانش آموزان)، افت کیفیت آموزشی و کاهش همبستگی و روابط اجتماعی بین دانش آموزان از جمله این آسیب‌ها است.

اکرمی گفت: هر روز که دانش آموزان،  آموزش مجازی را طی می‌کنند، انگار که دو روز از مدرسه غایب شده‌اند و سه چهارم دانش آموزان کل دنیا نیز اذعان دارند که هیچ مطلبی را در آموزش مجازی، یاد نمی‌گیرند.