بانک ها، منابع استانی را جذب می کنند، ولی در اختیار مرکز قرار می دهند!
بانک ها، منابع استانی را جذب می کنند، ولی در اختیار مرکز قرار می دهند!
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: صندوق های بانک ها، منابع استانی را جذب می کنند، ولی در اختیار مرکز قرار می دهند که این موضوع باعث کاهش منابع استانی و قدرت تسهیلات دهی بانکها شده است.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار رئیس بانک مرکزی با انتقاد از سهم ناچیز استان از درآمدهای مالیاتی برخی شرکت های خصوصی مستقر در استان، خواستار افزایش حدود و اختیارات بانکهای استانی شد.

وی افزود: صندوق های بانک ها، منابع استانی را جذب می کنند، ولی در اختیار مرکز قرار می دهند و این موضوع باعث کاهش منابع استانی و به تبع آن کاهش قدرت تسهیلات دهی بانکها شده است.

وی یادآور شد: بانکداری اسلامی نیز یکی از دغدغه های مردم و تولید کنندگان است و تشکیل شورای فقهی گام مهمی در تحقق این مهم است.

وی با اشاره به طرح دولت در خصوص مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: باید دست به دست هم دهیم تا از این گردنه نیز عبور کنیم و اگر مردم در این زمینه به خوبی توجیه شوند و مضرات قاچاق کالا و ارز ترجیحی برای شان تبیین گردد قطعاً متوجه خواهند شد که این جراحی اقتصادی به نفع آنان بوده و با جلوگیری از قاچاق کالا رونق تولید را در صحنه کشور خواهیم دید.

رئیس کل بانک مرکزی به همراه جمعی از مدیران عامل بانک‌های کشور به منظور بررسی مسائل بانکی آذربایجان شرقی، صبح امروز وارد تبریز شده است.