۲۴۰ میلیارد تومان سهم فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی از سفر استانی رئیس جمهور
۲۴۰ میلیارد تومان سهم فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی از سفر استانی رئیس جمهور
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تصویب ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبارات برای بخش فرهنگ و هنر استان در جریان سفر استانی رییس جمهور خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، سیدقاسم ناظمی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص سهم حوزه فرهنگ و هنر استان از سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به اینکه در چند سال گذشته مشکلات مقبره الشعرا بجای سرپوش گذاشته شدن با کمک رسانه ها اطلاع رسانی شده و نتیجه آن تبدیل شدن موضوع بازسازی و مرمت این مکان به مطالبه ای جدی در بین گروه های مرجع، مدیران استانی و ملی بوده، این مهم در اولویت های سفر استانی رئیس جمهور در بخش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس پروژه ای که قبلاً برای آن سالانه تنها پنج تا شش میلیارد اعتبار در نظر گرفته می شد، در دو سال آینده نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع مصوب سفر استانی هیات دولتی به آذربایجان شرقی دریافت خواهد کرد که پس از تصویب نهایی در هیات دولت، در مراحل ابلاغ قرار دارد و تلاش می کنیم تخصیص این منابع نیز بصورت نقدی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: ۸۰ میلیارد تومان از این اعتبارات از منابع ملی و ۴۰ میلیارد تومان نیز از منابع استانی تأمین خواهد شد و شهرداری نیز با همراهی شورای شهر تبریز پیگیر عملیات عمرانی مربوط به این مجموعه است و اولویت در این پروژه نیز اول مرمت و بازسازی عمرانی مقبره الشعرا است و تمام مراحل عمرانی پروژه طبق طراحی و معماری مشاور انجام می شود و سپس وارد فاز توسعه فرهنگی و تقویت ماهیتی این مقبره خواهیم شد.

وی تصریح کرد: مجموعه تالارهای شهر تبریز نیز که در کنار مجموعه لاله پارک بخشی از منطقه ای است که از حداقل امکانات فرهنگی برخوردار است و تکمیل و افتتاح آنها کمک زیادی به توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری شهر تبریز در این منطقه خواهد شد و با توجه به این اهمیت و ویژگی این پروژه، یکصد میلیارد تومان نیز برای اجرای این تالارها در سفر استانی رییس جمهور تصویب شده که عملیات عمرانی مربوط بلافاصله پس از ابلاغ منابع آغاز خواهد شد.

ناظمی گفت: مجتمع های فرهنگی شهرستانی نیز در برنامه های سفر استانی رییس جمهور قرار داشتند که بدلیل پایین بودن میزان پیشرفت آنها چندان مورد توجه قرار نگرفته بود اما با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد در جلسات نهایی کردن اعتبارات سفر استانی آذربایجان شرقی، ۲۰ میلیارد تومان نیز برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور را یکی از اقدامات مهم سال گذشته عنوان و تصریح کرد: قرار بود برش استانی این سند برای هر استان با متولی گری شورای فرهنگی تدوین شود که پس از کار کارشناسی چندین ماهه برش استانی آذربایجان شرقی استخراج و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و تایید و در سفر رییس جمهور به استان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این سند اگر به صورت کامل اجرایی شود، ریل گذاری بخش مهمی از رویدادهای فرهنگی استان صورت خواهد گرفت و با توجه به ابلاغ و در نظر گرفته شدن منابع مستقل برای آن، شاهد تحرک فضای فرهنگی استان و مقید کردن سایر دستگاه ها به انجام وظایف خود در این حوزه ها خواهیم بود.