صعود به کی ۲ در گذرگاه هاری روست، فرانسوی ها و آلمان ها
صعود به کی ۲ در گذرگاه هاری روست، فرانسوی ها و آلمان ها
تیم فنی باشگاه لوتسه تبریز موفق شد ۱۶ مرداد از مسیر گرده آلمان ها و نیز ۱۸ مرداد از مسیر دیواره های هاری روست و فرانسوی ها به قله علم کوه صعود کنند.

به گزارش عصرتبریز، تیم فنی باشگاه لوتسه تبریز موفق شد ۱۶ مرداد از مسیر گرده آلمان ها و نیز ۱۸ مرداد از مسیر دیواره های هاری روست و فرانسوی ها به قله علم کوه صعود کنند.

بهرام تندران، عکاس و فعال محیط زیستی هم که در این تیم حضور داشت موفق به صعود از مسیر فنی گرده آلمان ها شد.

 

این صعود با شعار حفظ محیط زیست کوهستان و اهمیت خطر گرمایش زمین و آب شدن یخچال ها بود.

کوهنوردان حاضر در این برنامه به سرپرستی سعید بابایی در روز اول با گذر از گرده آلمان ها موفق به صعود قله علم کوه شده و سپس از مسیر سیاه سنگان اقدام به فرود کردند.

در روز دوم نیز صعود از دو مسیر دیواره هاری روست و فرانسوی ها علم کوه نیز جزو برنامه های باشگاه کوهنوردی و سنگ‌نوردی لوتسه تبریز بود که توسط شش نفر از اعضای فنی این باشگاه با موفقیت اجرا شد.

علم کوه قله‌ای در منطقه تخت سلیمان واقع در بخش کلاردشت در استان مازندران است. ارتفاع قله علم کوه ۴۸۵۰ متر می‌باشد که پس از قله دماوند دومین قله مرتفع ایران به‌شمار می‌رود و یکی از ۱۵۱۵ قله بسیار برجسته جهان به‌شمار می‌رود.

شهرت این قله به خاطر مسیرهای فنی گرده المان ها و دیواره‌ایست که در دامنه شمالی آن واقع است و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی در ایران است. این دیواره در ایران، جایگاهی مانند کی۲ ( K2 ) در جهان را داراست.