بی مهری به مدارس دولتی را از ریشه خواهیم زد
بی مهری به مدارس دولتی را از ریشه خواهیم زد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: برای ما آزاردهنده بوده و ننگ است که رتبه‌های برتر کنکور از مدارس غیرانتفاعی و سمپاد باشند و مدارس دولتی از رتبه‌های برتر محروم هستند. بی مهری به مدارس دولتی را از ریشه خواهیم زد.

به گزارش عصرتبریز، علیرضا صیادی روز شنبه ۲۲ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش اظهار داشت: در تمام دنیا با توجه به اهمیت آموزش و پرورش بر اساس فرهنگ و سنت‌های خود تلاش می‌کنند تا جمعیت دانش آموزی را پرورش دهند. نگاه رهبر معظم انقلاب به معلمین عالمانه‌ و بی‌نظیر است که هیچ مقامی در سطح دنیا تا این حد به معلمان توجهی نداشته است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز از یک قاعده و اصول اساسی تبعیت می‌کند و با تمام وجود در تلاش و تکاپو است تا بتواند مجموعه‌ی آموزشی خود را بر اساس اهداف تعلیم و تربیت نظام جمهوری اسلامی تربیت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی یادآور شد: به دنبال پیاده سازی سند تحول بنیادین در استان هستیم که در راستای اجرای سند تحول بنیادین، قرارگاه‌های مختلفی را تدارک دیده‌ایم و این مختصری از برنامه‌های ما در آموزش و پرورش استان است.

وی اضافه کرد: اولویت‌ اصلی در برنامه های ما پرداختن به ظرفیت‌ها است. نیروی انسانی یکی از این موارد است همواره آماده به کار و خدمت هستند.  الیته ممکن است در برخی از بخش‌ها با مشکل کمبود نیرو مواجه باشیم. اعتقاد ما بر این است خدمات این همکاران عزیز باید مورد تکریم قرار گرفته و مشکلات پیش روی آنها، تسهیل و مانع زدایی شود تا با خیالی آسوده در اختیار دانش‌آموزان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در هر کاری شناخت نقاط قوت برای اهداف متعالی لازم است، گفت: شناخت آسیب‌ها امری ضروری و اولویت دار است. همچنین پرداختن به همه سرمایه‌های آموزش و پرورش اولویت ماست و برای توانمند سازی معلمان و فرهنگیان برنامه‌های مختلفی داریم.

وی ادامه داد: از جمله دیگر اقدامات برای مهر ماه تجهیزات آموزشی برای مدارس دولتی است که در هفته‌های آینده خبرهای خوبی با محوریت تجهیز هنرستان‌ها خواهیم داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: برای ما آزاردهنده بوده و ننگ است که رتبه‌های برتر کنکور از مدارس غیرانتفاعی و سمپاد باشند و مدارس دولتی از رتبه‌های برتر محروم هستند. بی مهری به مدارس دولتی را از ریشه خواهیم زد و معلمان را از لحاظ علمی تقویت خواهیم کرد و امکانات لازم را فراهم می‌کنیم.

صیادی در خصوص مدارس کانکسی گفت: دارا بودن ۳۹۰ مدارس کانکسی که یک مورد اجتناب‌ناپذیر است به‌ویژه در روستاهایی که سکونت در آنها پایدار نیست و آینده‌ای برای افزایش دانش‌آموزان وجود ندارد، اما برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص تدوین شده است و مدارس کانکسی بالاتر از ۱۵ نفر در اولویت آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به سوالی درباره سیاست زدگی در این اداره توضیح داد: اصلی‌ترین کار من در این ماه‌ها دور نگه داشتن آموزش و پرورش از مسائل سیاسی و سیاست زدگی است، ما قبول نداریم آموزش و پرورش باشگاه سیاسی جناح خاصی باشد. البته من برای اعتلای انقلاب آمده‌ام و اجازه نمی‌دهم برخلاف خون شهدا در آموزش و پرورش کاری انجام شود.

وی تصریح کرد: امروز در بعد آموزشی همپا شدن با همه پیشرفت هایی است که در جهان اتفاق می افتد،البته جدا از برنامه های استکباری مانند ۲۰۳۰ است.

صیادی در خصوص شکاف طبقاتی در بحث آموزش ابراز داشت: شکاف طبقاتی در سایه اقدامات آموزش و پرورش نیست بلکه با توجه به فرصت‌های مختلفی که ایجاد می‌شود و خانواده ها بسته به امکانات تعلیمات اضافی را برای فرزندانشان در نظر می‌گیرند.

وی در پاسخ به انتقادی در خصوص کندی تغییرات مدیران گفت: ما قرار نیست افراد را درو کنیم و قرار نیست کسانیکه کار کرده اند را کنار بگذاریم البته برای برخی پست‌ها به دنبال افراد جوان و کارآمد هستیم.

صیادی در پاسخ سوال خبرنگاری در خصوص مسائل موجود در گزینش آموزش و پرورش تاکید کرد: مطمئن باشید به زودی گزینش متحول شده و موضوع جوانگرایی را در بدنه گزینش در دستور کار قرار خواهیم داد.