حمایت از آسیب دیده های اجتماعی نباید بر مبنای سود و زیان باشد/ نگرش منفی جامعه به بهبودیافتگان اعتیاد/ ضرورت نجات جامعه از آسیب ها
حمایت از آسیب دیده های اجتماعی نباید بر مبنای سود و زیان باشد/ نگرش منفی جامعه به بهبودیافتگان اعتیاد/ ضرورت نجات جامعه از آسیب ها

  پژوهشکده اجتماعی و روانی در آذرباجان شرقی ایجاد می شود دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی دومین المپیاد ورزشی بهبودیافتگان بهزیستی استان ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان نخستین المپیاد اظهار داشت: سال گذشته نخستین سال برگزاری این همایش بود و با بی تجربگی ها و دلنگرانی ها با تلاش برخی از […]

۸۱۱۰۲۷۵۷۰_۱۲۷۹۹

 

پژوهشکده اجتماعی و روانی در آذرباجان شرقی ایجاد می شود

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی دومین المپیاد ورزشی بهبودیافتگان بهزیستی استان ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان نخستین المپیاد اظهار داشت: سال گذشته نخستین سال برگزاری این همایش بود و با بی تجربگی ها و دلنگرانی ها با تلاش برخی از دلسوزان این همایش برگزار شد.

محمد علی نصرتی با بیان اینکه نخستین المپیاد ورزشی بهبودیافتگان در آذربایجان شرقی برگزار شد، افزود: استان ما تنها استان برگزار کننده این المپیاد در کشور است وامیدواریم از امسال دستگاه های دیگر نیز برگزاری این نوع المپیادها را در دستورکاری خود قرار دهند.

وی برگزاری دومین المپیاد ورزشی بهبودیافتگان اعتیاد را از مهم ترین برنامه های هفته مواد مخدر دانست و افزود: امسال متولی برگزاری این المپیاد به عهده شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیست و برگزاری این المپیاد با تلاش و اراده جمعی از دلسوزان جامعه برگزار شد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی واگذاری اقدامات به مردم را یکی از راهکارهای مهم این شورا دانست و گفت: مردم به بهترین نحو ممکن می توانند اقدامات مربوط به پیشگیری از آسیب های اجتماعی را انجام دهند.

نصرتی از برگزاری جلسات مختلف با دستگاه های اجرایی خبر داد و افزود: شورای مبارزه با مواد مخدر استان بر اساس قوانین فعالیت های خود را پیش می برد.

وی از ایجاد پژوهشکده اجتماعی و روانی در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: برای ایجاد توافق نامه دانشگاه آذربایجان با استاندار امضا شده است با وزیر هماهنگی شده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی افزود: بهبودیافتگان باید اراده ای برای اشتغال داشته باشند و ضرورت دارد که مسئولان برای اشتغالزایی آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

نصرتی معتادان را عامل ایجاد هزینه و نگرانی برای جامعه دانست و افزود: در جامعه ما ظرفیت های زیادی برای اشتغالزایی وجود دارد و باید با استفاده از این ظرفیت ها بتوانیم زمینه های اشتغال را در جامعه فراهم کنیم.

وی ایجاد اشتغالزایی در مناطق در معرض آسیب را یکی از ضروریات دانست و گفت: باید مشکل افراد این مناطق را حل کنیم تا آنها از آسیب های اجتماعی در امان باشند.

نصرتی ابراز داشت: وضعیت مراکز اقامتی معتادان نسبت به سال های گذشته مناسب است.

وی همچنین در ادامه گفت: پذیرش و اعتماد به بهبودیافتگان اعتیاد در جامعه خیلی کم است و خیران نباید در حمایت از بهبودیافتگانبه فکر سود و زیان باشند.

نصرتی از مسئولان و متولیان امر و نهادهای مردمی خواستار همکاری با شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی برای مشکلات بهبودیافتگان اعتیاد شد.

 

۷۳۰۱۱۱۶۷۲_۱۳۰۲۰۹

فعالیت ۱۵۰۰ واحد غیر دولتی زیر نظر بهزیستی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از فعالیت یک هزار و ۵۰۰ واحد غیر دولتی زیر نظر بهزیستی استان در حوزه های مختلف خبر داد.

محسن ارشدزاده از توجه مسئولان تقدیر کرد و گفت: مسئولان استان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد توجه ویژه ای دارند و اقدام آنها قابل احترام و حائز اهمیت است.

وی از تکمیل مرکز اقامتی اجباری معتادان استان خبر داد و افزود: این مرکز به همت پیگیری های استاندار و مسئولان آماده بهره برداری است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از تعامل این اداره کل با بخش های غیر دولتی در زمینه های مختلف خبر داد و گفت: تمام فعالیت های بهزیستی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق بخش غیر دولتی انجام می شود.

ارشدزاده اظهار داشت: متاسفانه در جامعه نگرش نسبت به افراد معتاد منفی است و ما باید این واقعیت را بپذیریم تا این نگرش به مرور زمان به نگرش مثبت تبدیل شود.

وی تاکید کرد: باید توانمندی های معتادان بهبود یافته را در معرض دید عموم قرار دهیم تا با توسعه اشتغال آنها، جامعه از آسیب ها در امان باشد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: بهبودیافتگان اعتیاد پذیرش اجتماعی خود را از دست داده اند و ما باید در راستای هویت بخشی به آنها تلاش کنیم.

ارشدزاده از کاهش حضور معتادان در مراکز “تی سی” خبر داد و افزود: در شهرستان شبستر یک مرکز “تی سی” فعالیت می کند و افرادی که به بیش از یک ماه مراقبت نیاز دارند، در این مرکز بستری می شوند.

وی همچنین در ادامه گفت: در آینده مرکز “تی سی” در شهر تبریز نیز برای بهبود معتادان به مواد مخدر ایجاد می شود.

 

۸۱۱۷۳۴۳۶۱_۵۳۳۰۵

توسعه مراکز درمان میان مدت هدف اصلی بهزیستی است

دبیر دومین المپیاد ورزشی بهبودیافتگان بهزیستی آذربایجان شرقی نیز همچنین در این مراسم با بیان اینکه توسعه مراکز درمان میان مدت هدف اصلی ماست، اظهار داشت: از این مراکز خواستار معرفی نفرات هستیم تا به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

سعید لطفی ادامه داد: برای حل تمام مشکلات به خصوص برای درمان اعتیاد معتادان به مواد مخدر باید قدم های مثبتی برداریم، چرا که هیچ کسی از خارج از کشور برای حل مشکلات ما کمکی نمی کند.

وی اظهار داشت: برخی از رسانه های خارجی برای حل مشکلات داخلی اعلام حمایت می کنند، اما به جای حمایت مارا تحقیر می کنند.

لطفی با تاکید بر اینکه باید جامعه را از آسیب ها نجات دهیم، گفت: ما به مسئولان شهر اعتماد داریم و به استفاده ظرفیت های آنها برای حل مشکلات معتادان به مواد مخدر نیاز داریم.

۸۱۱۷۱۰۲۱۸_۹۰۵۸۸

۸۱۰۶۲۰۸۰۲_۱۳۴۷

۸۱۰۶۱۴۴۳۶_۳۳۲۹

۷۳۰۱۱۱۸۰۸_۱۳۱۷۷۱

عکس: رضا غفوری، سرویس عکس هم نوا

منبع: هم نوا