به گزارش عصرتبریز، ایمان صمدی ظهر امروز در نشست خبری از تاسیس صندوق قرضالحسنه اصحاب رسانه در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این صندوق با درخواست استاندار راه اندازی شده و نخستین سپرده این صندوق هم از محل مسؤولیتهای اجتماعی یکی از واحدهای صنعتی واریز و در حال حاضر ۷۰۰ میلیون تومان در این صندوق گذاشته شده است.
وی گفت: مدیریت این صندوق به عهده تشکلهای صنفی استان واگذار شده و خبرنگاران با معرفی تشکلهای مطبوعاتی بدون سپرده از این بانک وام با کارمزد ۴ درصد دریافت میکنند.
صمدی خاطرنشان کرد: امسال مردم آذربایجان شرقی ۴۳ هزار میلیارد ریال از سپرده هایشان را به صورت قرض الحسنه در راستای ارائه تسهیلات گذاشته اند که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.
وی پرداخت بیش از ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج برای ۶ هزار نفر و ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی را بخشی از فعالیت و عملکرد این بانک برشمرد و گفت: در بانک مهر ایران اعتبار سنجی ۱۰۰ درصدی مشتریان تسهیلات بدون ضامن یا با حداقل ضامن اعطا میشود، همچنین امسال سقف وام از ۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است.
صمدی تاکید کرد: وامهای ازدواج معرفی شده به این بانک زیر ۱۰ روز پرداخت میشود و تا امروز ۵۲ درصد از افراد معرفی شده به بانک تسهیلات خود را دریافت کرده اند به طوری که از اول سال تا امروز ۶ هزار فقره وام به ارزش ۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در آذربایجانشرقی با اعلام اینکه این بانک ۵۰۰ هزار نفر مشتری در آذربایجانشرقی دارد، عنوان کرد: رشد مصارف هم در سالجاری ۴۰ درصد بوده و نرخ مطالبات بانکهای مهر استان هم کمتر از نیم درصد است در حالی که میانگین کشوری سایر بانکها ۴ درصد است.
صمدی در خصوص نحوه ضمانت تسهیلات گفت: ضمانت جای خود را یه اعتبار سنجی داده است. تمام مشتریان بانک قرض الحسنه مهر اعتبارسنجی می شوند و بر اساس آن می توانند از وام بدون ضامن و یا حداقل یک ضامن بهره مند شوند.
وی از گسترش شعب الکترونیکی خبر داد و گفت: در بانک قرض الحسنه مهر ایران بنا داریم تمامی خدمات خود را در بستر اینترنت انجام دهیم و این کار را شروع کرده ایم. رویکرد این بانک گشترش شعب مجازی است. امروز تمامی مراحل افتتاح حساب در بستر همراه بانک انجام شده و نیازی به حضنور مشتریان در شعب بانکی نیست.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در آذربایجانشرقی در پاسخ به سوال خبرنگار عصرتبریز مبنی بر درصد شاخص سطح استاندارد پاسخگویی (SLA) در استان گفت: با قاطعیت می گوییم گه امروز این شاخص در بانک قرض الحسنه مهر استان ۱۰۰ درصد است. به تمامی انتقادات، پیشنهادات، سوالات و درخواست ها که در سامانه الکترونیکی ثبت می شود پاسخ می دهیم.
وی گفت: شماره تلفن ۴۳۲۳-۰۲۱ به صورت شبانه روزی پاسخگوی مشتریان بوده و آنها می توانند از این طریق با بانک ارتباط برقرار کنند.

بانک مهر