اختصاص رتبه اول جشنواره رینوتکس تبریز به طرح فناورانه زون صنایع نرم
اختصاص رتبه اول جشنواره رینوتکس تبریز به طرح فناورانه زون صنایع نرم
طرح ارائه شده در زون صنایع نرم، رتبه اول جشنواره دهم نوآوری و فناوری ربع رشیدی-رینوتکس را به خود اختصاص داد.

به گزارش عصرتبریز؛ در پایان این جشنواره که همزمان بصورت نمایشگاهی و طی روزهای ۶-۲ آبان در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد، طبق ارزیابی هیئت داوران رینوتکس، طرح ارائه شده توسط آقای کمال شایگان با عنوان «توسعه و تبلیغ نرم گردشگری در قالب فناوری هنرهای تصویری»، توانست تندیس طلایی این جشنواره را به خود اختصاص داد.

اهدای ۵۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی و تخصیص وام یک میلیارد ریالی با کارمزد ۸ درصد، جوایز طرح برتر این دوره از جشنواره بود.

گفتنی است، زون صنایع نرم، هویت ساز و خلاق در دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی-رینوتکس، با رشد بیش از ۴ برابری نسبت به ادوار قبل، ۸۶ طرح و ایده از استان آذربایجان شرقی و چند استان دیگر را به معرض نمایش گذاشته بود که این موفقیت، از نکات برجسته رینوتکس دهم به شمار می آید.
تولیدات فرهنگی و هنری، صنایع دستی، نرم افزارها و برنامه نویسی های رایانه ای، معماری و‌ نگارگری ایرانی-اسلامی و فعالیتهای آموزشی خلاق و فناورانه از جمله طرح های ارائه شده در این زون بود.

ریاست زون صنایع نرم در این دوره، با دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی بود.

گفتنی است، صنایع نرم و خلاق از جمله بخش های اقتصادی مهمی است که در بسیاری از کشورها به عنوان پیشران توسعه عمل می کند و استان آذربایجان شرقی نیز باتوجه به برخورداری از ظرفیت های ممتاز در این حوزه، خصوصا سرمایه های فکری و داشته های فرهنگی ممتاز، درصورت توجه بیشتر مسئولان استان، قابلیت پیشتازی در این حوزه و شکوفایی این ظرفیت ها را دارد‌.

  • خبرنگار: بابک محمدزاده علمداری، کارشناس مسئول زون صنایع نرم، هویت ساز و خلاق