ارتفاعات آذربایجان‌ شرقی سفیدپوش می‌شود
ارتفاعات آذربایجان‌ شرقی سفیدپوش می‌شود
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: در ۲۴ ساعت آینده در برخی نواحی استان باران و در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف می‌بارد.

به گزارش عصرتبریز، محمد امیدفر با بیان اینکه در این مدت جوی ناپایدار در استان حاکم می‌شود، افزود: بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که در این مدت گذر امواج تراز میانی جو موجب ابرناکی و رگبار باران و غرش آذرخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزش باد گاهی نسبتا شدید و بروز مه و غبار نیز پیش بینی می‌شود ادامه داد: طی روز‌های یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه نیز جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: روز سه شنبه این هفته در برخی نواحی استان بارش باران گاهی به صورت رگبار همراه با غرش آذرخش و بروز مه روی خواهد داد.

امیدفر ادامه داد: با فعالیت این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، اصابت آذرخش و بروز خسارت به محصولات باغی و کشاورزی در اثر بارش شدید باران و تگرگ وجود دارد.

وی با اشاره به وزش نسبتا شدید باد محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره را خواستار شد و از کشاورزان خواست به توصیه‌های کارشناسان استان توجه کنند.

امیدفر یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در اغلب شهر‌های استان بارش روی داده که بیشترین بارش از مرند به میزان ۷.۶ میلی متر و کمترین بارش از میانه به میزان یک دهم بوده است و در شهر‌های تبریز، هشترود، هریس، جلفا و آذرشهر بارندگی روی نداده است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.