تنها ظاهر شدن در رادیو و تلویزیون، برای شهرت کافی نیست
تنها ظاهر شدن در رادیو و تلویزیون، برای شهرت کافی نیست

داشتن حداقل ۱۰ دقیقه مطالعه قبل از اجرای برنامه نهایت احترام به مخاطب و شعور آنهاست.

عصر تبریز: چندی پیش بر اساس رأی هیأت داوران ششمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران که ۲۶ و ۲۷ فروردین در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، دیپلم افتخاری به همراه نشان مجری برتر و سخنور به زهرا بی‌شک گوینده و گزارشگر رادیو تبریز و رادیو برونمرزی با کسب رتبه ممتاز در سال ۹۵، اهدا و به عنوان خوش‌صداترین مجری صحنه ایران انتخاب شد.

با توجه به این خبر گفت و گویی با وی  داشتیم که وی در خصوص جشنواره برگزار شده گفت: جشنواره ای که در آن مقام سوم رو آورده ام، جشنواره ی مجریان صحنه ی ایران هست که هر ساله در تهران با حضور داورانی متشکل از اساتید برجسته ایران برگزار می شود و از تک تک استانها و شهرها در این جشنواره، مجریان، گویندگان و هنرمندان شرکت می کنند و من نیز یکی از چهارصد مجری شکت کننده بوم که به لطف خدا، اجرای من که به سه زبان آذری، فارسی، انگلیسی اجرا شد مورد توجه قرار گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار عصر مبنی بر اینکه ارتباطتان رادیو چگونه است، گفت: از دوران کودکی عاشق رادیو و تلویزیون بوده ام، به گفته ی مادرم همیشه مجریان وگویندگان را در منزل تقلید میکردم، مخصوصا سرکار خانم اصغریان که با صدای دلنشینشان خبر ساعت سیزده رو با جناب اقای بابان، هر روز در قاب تلویزیون داشته اند.

وی ادامه داد: با اینکه از سال ۸۴ در باشگاه خبرنگاران جذب شده و فعالیت کردم اما باز هم فکر و ذکرم پیش رادیو و تلویزیون بود، تا اینکه سال پیش موفق به جذب در رادیو به عنوان گوینده و گزارشگر، و گوینده در رادیو برونمرزی شدم و در حال حاضر گزارشگری برنامه ی دانیشیق و دعوت رو هر روز در رادیو تبریز و گویندگی برنامه ی عایله رو در رادیو برونمرزی را بر عهده دارم.

گوینده ی رادیو تبریز در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی اینکه آیا برنامه های خودتان را ارزیابی میکنید، گفت:  این مهم توصیه ی اساتید مجرب بوده و بر همین اساس همواره خویش ارزیاب برنامه های خودم بودم و با دقت کامل در مقام مخاطب در جهت رفع عیب و ایرادها به کارهای خودم گوش میدهم.

بی شک در خصوص ویژگی های گوینده خوب  گفت: همیشه گویندگانی محبوب، ماندگار در اذهان و پرشنونده هستند که به زبان مردم سخن بگویند، ساده حرف بزنند، از لحاظ اطلاعاتی به روز باشند و برای هر دقیقه صحبتشان در رادیو، حداقل ۱۰ دقیقه مطالعه داشته باشند که این نهایت احترام به مخاطب و شعور آنهاست

بیشک ادامه داد: بانو مریم نشیا، محبوبترین گوینده ی من در رادیو هست، البته در رادیو تبریز هم سرکار داداش زاده، سرکار نامداری، جناب استاد وطن پرست، جناب استاد طاهری، جناب استاد شهری ، جناب استاد اعظمی و …. گویندگان محبوب من هستند که صدا و شخصیتی ماندگار خلق نموده اند.

وی در رابطه با گرایش جوانان به امر گویندگی در جامعه امروزی نیز گفت: علت گرایش جوانان به گویندگی و کار اجرا، شاید امروزه شهرت آرزوی بسیاری از جوانهاست، اما از نظر بنده ، شهرت با محبوبیت بسیار متفاوت هست ، چه بسیار افرادیکه مشهور هستند اما محبوب نیستند و عکس این هم صادق هست !!!

تنها ظاهر شدن در رادیو و تلویزیون، برای شهرت کافی نیست، باید نیاز مخاطب از دیدن و شنیدن برنامه، که همان آموختن، گفت حرف خوب و زیبا شنیدن، سخن و اطلاعات جدید کسب کردن، همراه با شادی و سرگرمی هست، تامین شود، احترام به مخاطبان که همانا صاحبان اصلی برنامه ها هستند، بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: مخاطب ما، مخاطب حرفه ایست و می طلبد که مجری و گوینده ای، بسیار باهوش، مودب، و باسواد و البته کاربلد رو داشته باشیم و اگر جوانهای ما این ویژگیها رو در کنار، صدای خوب و فن بیان دارا هستند، صدا و سیما همواره از آنها استقبال خواهد نمود.

مجری برتر جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران در پایان گفت: از مدیر کل محترم مرکز، جناب آقای لطیفی، از معاونت صدا جناب آقای احمدی و مدیر واحد برونمرزی، جناب آقای محدث، سرکار خانم فریبا علومی یزدی، استادم در عرصه اجرای صحنه و رئیس ششمین جشنواره و تک تک اساتیدم و که در این راه همواره رهنمودهایشان چراغ راهم گشته است سپاسگزارم، و تشکر ویژه از خانواده ام و مخصوصا همسر محترمم که همیشه همراه من بوده و هست.

الحمدالله الذی یفعل و ما یشاء

الهی گر شکر شوم شکر تو نتوانم کرد

ور عذر شوم عذر تو نتوانم خواست