افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌ شرقی
افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌ شرقی
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت استان رو به افزایش است.

به گزارش عصرتبریز، محمد امیدفر افزود: با توجه به پایداری و سکون جو از امشب تا بعد از ظهر چهارشنبه غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی این استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد در چهار روز آینده جوی پایدار در استان حاکم است و موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی استان می‌شود.

امیدفر اظهار کرد: در این مدت، شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در برخی ساعات ناسالم برای تمام گروه‌ها به ویژه در تبریز می‌شود بنابراین توصیه می‌شود تمامی گروه‌های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی در این مدت از تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه مناطق آلوده خودداری کنند.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: گذر امواج تراز میانی جو در برخی مناطق استان موجب افزایش ابر و وزش باد و در برخی نواحی مه و غبار محلی می‌شود.

امیدفر ادامه داد: از عصر چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی، مجددا جوی ناپایدار همراه با افزایش ابر، بارش باران و برف در استان حاکم می‌شود و از غلظت آلاینده‌های جوی می‌کاهد.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در برخی شهر‌های استان بارش باران روی داده است که بیشترین بارش از جلفا به میزان ۳.۴ میلی متر و کمترین بارش از اسکو به میزان یک دهم گزارش شده است