کسانی‌که در حوادث زاهدان بی‌گناه کشته شدند شهید هستند
کسانی‌که در حوادث زاهدان بی‌گناه کشته شدند شهید هستند
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: افرادی که بی‌گناه در حوادث زاهدان کشته شده‌اند، به تاکید رهبری معظم انقلاب شهید هستند، زیرا جامعه مبتنی بر عدالت است، در این قضایای اخیر کسانی واقعاً به امنیت تعدی کردند، که باید با آن‌ها قاطع برخورد و رسیدگی قضایی شود.

به گزارش عصرتبریز به نقل از فارس، محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نماینده رهبر معظم انقلاب امشب در دیدار با نخبگان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مسایلی در برخی شهرستانها و به ویژه زاهدان رخ داده که مقام معظم رهبری را ناراحت و دغدغه مند کرد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های ما در این سفر نشست با علمای اهل سنت است که بخشی انجام شده و بخشی باقی مانده از مطالب آقایان که نیاز است شنیده شود و اعلام شده که ما آمادگی داریم تا بعداً کسی مدعی نشود مطالبی داشتیم و شنیده نشد، اگر هم وقت بیشتری لازم باشد خواهیم شنید.

وی ادامه داد: در دیدار امروز از بخش‌های مختلف جامعه اهل سنت استان حضور داشتند و دیدار با فرد خاصی نبود، به عبارتی طرف ما جمع علمای اهل سنت بودند، لذا از همه آنها به طور دقیق دعوت شده بود، بنابراین مقرر بود ما با جمعی بنشینیم و امام جمعه مسجد مکی زاهدان هم یکی از اعضای این جمع بوده که این نشست مطالب بخشی از این جمع شنیده شد و بخشی به فردا موکول شده است.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: یکی از وجوه سفر ما اعلام مهر و محبت رهبر معظم انقلاب به مردم این استان است و در این راستا دیدارهای مختلفی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در جریان واقعه‌ای که در زاهدان رخ داده عده‌ای کشته شده‌اند که آمارهای مختلفی از آن مطرح است، اما ملاک ما آمار مراجع رسمی است و کسانی که در این حوادث بی‌گناه کشته شده‌اند از نظر رهبر معظم انقلاب شهید هستند که این موضوع هم مراجع مشخصی دارد که معین کند چه کسی در آن میدان بی‌گناه کشته شده و کسی گناهکار بوده است.

حاج علی اکبری ادامه داد: در این ماجراها کسانی تعدی کردند که با آنها قاطع برخورد می‌شود و رسیدگی قضایی خواهد شد و از هر طرف فردی مرتکب ظلم و جنایت شده با او برخورد خواهد شد.

وی افزود: کسانی دستگیر شده‌اند که باید مسیر قضایی را طی کنند و کسانی هم هستند که ارتکابشان جدی نبوده که در بازداشت هستند و اینها با نظر رهبر معظم انقلاب عفو و آزاد خواهند شد.

این مسؤول گفت: در فرآیند این اتفاقات هم خیلی از عزیزان ما در انتظامی و بخش‌های امنیتی زحمات قابل توجهی کشیدند و دفتر نماینده ولی‌فقیه تدابیر ویژه‌ای داشت که با مجموعه این اقدامات جلوی بسیاری از حوادث و تلخی بیشتر گرفته شد. نکته‌هایی هم مطرح شده که ترک فعل‌ها و قصورهایی بوده که به صورت کارشناسانه بررسی و رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به تعلق خاطر رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان، گفت: رهبری تعابیر ویژه‌ای از جمله «استان خاطره‌ها», «کلید عمران شرق» و «تجلی‌گاه وحدت شیعه و سنی» برای این استان دارد، لذا روی استان بسیار حساس هستند و اگر حوادثی رخ دهد که چهره وحدت را خدشه‌دار کند خیلی موجب رنجش ایشان خواهد شد. در شرایط کنونی اولویت و فوریت این است که استان به شرایط عادی بازگردد و هر کس هر کمکی می‌تواند در این مسیر داشته باشد.