شرکت ماشین‌سازی از لیست واگذاری‌ها خارج شود
شرکت ماشین‌سازی از لیست واگذاری‌ها خارج شود
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت نجات ماشین سازی از مرگ تدریجی گفت: باید این شرکت را از بحث واگذاری خارج کرده و اجازه داد پیشرفت کند.

به گزارش عصرتبریز، روح‌الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با انتقاد از اقداماتی که منجر به مرگ تدریجی شرکت های ماشین سازی و ریخته گری شده است، اظهار کرد: شرکت ماشین سازی تبریز و املاک متعلق به آن و همچنین شرکت ریخته گری تبریز از اواسط دهه هشتاد در لیست واگذاری شرکت‌ها قرار گرفته و از طریق رد دیون یا واگذاری وکالتی اقدام به فروش می‌شد که معمولا خریداری هم نداشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این شرکت ها به دلیل قرار گیری مستمر در لیست واگذاری، امکان سرمایه‌گذاری، ارتقا و نوسازی وجود نداشت و خط تولید آن ها دچار فرسودگی شده و بهره‌وری تجهیزات کاهش یافته است از این رو بروز شدن تجهیزات آن ضرورت دارد.

متفکرآزاد ادامه داد: در این حالت شرکت ماشین سازی به علت فرسودگی و زیان ده بودن خریداری نداشته و به سمت مرگ تدریجی پیش می رود.

این نماینده مجلس، با اشاره به اینکه شرکت های ماشین سازی و ریخته گری شرکت های مادرصنعتی و کارخانه‌ی کارخانه سازی هستند، گفت: در نامه ای به وزیر اقتصاد درخواست دادم این شرکت ها از لیست واگذاری خارج شود تا امکان سرمایه گذاری و پیشرفت فراهم شود.