سه تقاطع غیرهمسطح در مرحله عرشه‌گذاری
سه تقاطع غیرهمسطح در مرحله عرشه‌گذاری
شهردار تبریز از اجرای همزمان سه پروژه تقاطع غیر همسطح در غرب و شمال تبریز خبر داد.

به گزرش عصرتبریز، یعقوب هوشیار در گفتگو با شهریار با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی شهر بر اساس روزشمار تعیین شده به بهره برداری می رسند، گفت: تقاطع غیر همسطح شهید فروزنده هفته آینده و همزمان با پایان روزشمار تعیین شده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی از تحویل تیرهای عرشه‌ در پروژه تقاطع غیرهمسطح رسالت- دیزل آباد و دو تقاطع غیرهمسطح میدان فهمیده خبر داد و افزود: به دنبال اتمام بتن‌ریزی پایه‌ها و احداث دیواره پل‌های میدان شهید فهمیده، عرشه‌ فلزی این روگذرها به محل اجرای پروژه ارسال شده است.

شهردار تبریز یادآور شد: روگذرهای شمالی و جنوبی میدان شهید فهمیده راه دسترسی شهروندان از شهرک‌های باغمیشه و ولیعصر به اتوبان پاسداران را تسهیل کرده و از میزان ترافیک میدان شهید فهمیده خواهد کاست.

پل روگذر جنوبی میدان شهید فهمیده به طول ۳۵۰ متر دارای سه پایه میانی و دو کوله به عرض ۶.۲۰ متر در دو لاین خروجی از کوی ولیعصر به سمت اتوبان پاسداران است. پل روگذر شمالی میدان شهید فهمیده نیز به طول ۳۷۵ متر و عرض ۶.۲۰ دارای چهار پایه میانی و دو کوله خروجی از سمت باغمیشه به سمت اتوبان پاسداران و میدان آذربایجان طراحی شده است.

یعقوب هوشیار همچنین از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی تقاطع غیرهمسطح رسالت خبر داد و گفت: این روگذر تا پایان سال گذشته فقط ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با تسریع فعالیت های عمرانی طی هشت ماه سال‌جاری به ۶۵ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: پس از اتمام بتن ریزی پایه ها پیاده‌سازی پارت اول عرشه‌ها در محل اجرای پروژه انجام و عرشه گذاری پل نیز به زودی آغاز می شود.
پروژه تقاطع غیرهمسطح رسالت در تقاطع جاده سنتو – رسالت به طول ۴۲۰ متر و عرض ۱۲ متر و مساحت پنج هزار متر مربع در حال ساخت است.
مسیر رسالت – دیزل آباد یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی است و به واسطه تداخل گره ترافیکی شهری و ترانزیت، حوادث رانندگی در این مسیر اتفاق می افتد.

طبق روز شمار نصب شده، زمان بهره‌برداری روگذر رسالت ۲۲ بهمن سال جاری عنوان شده است. همچنین زمان بهره‌برداری تقاطع های غیر همسطح میدان شهید فهمیده ۱۸ دی سالجاری است.