افزایش امنیت شغلی پرستاران در دستور کار دولت است
افزایش امنیت شغلی پرستاران در دستور کار دولت است
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای کامل تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و افزایش امنیت شغلی پرستاران در دستور کار دولت است.

به گزارش عصرتبریز، عابدین خرّم با حضور در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بیمارستان امام رضا (ع)، با اشاره به اینکه در حال حاضر با کمبود پرستار در استان مواجه هستیم، گفت: این موضوع از طریق جذب پرستاران جدید دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم با نگاه بلند و طولانی‌مدتی که دولت به این حوزه دارد بتوانیم بخشی از مشکلات پرستاران را به عنوان وظیفه حل کنیم.

خرم با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که روز ولادت بانوی با عظمتی که یک شخصیت بی‌نظیر در تاریخ و یک الگوی تمام‌عیار برای جامعه بشری است، به عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه پرستاران، فرشتگان نجات هستند، اظهار داشت: نقش پرستاران در نظام سلامت، بی‌بدیل است؛ آنها با مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری در کنار پزشکان برای خدمت به بیماران و کاستن از آلام آنان تلاش می‌کنند و روحیه حیات و امید به زندگی در بیماران، در دستان شفابخش پرستاران نهفته است.

خرّم با اشاره به اینکه در دوران سخت کرونا، ۷۰ نفر از شهدای مدافع سلامت از جامعه پرستاری بودند، افزود: در تاریخ خواهند نوشت در زمانی که در بسیاری از کشورها، بیماران را به حال خود رها کرده بودند، پرستاران و پزشکان ما هفته‌ها و ماه‌ها در بیمارستان‌ها ماندند و با عشق و علاقه به بیماران خدمت کردند.

وی با بیان اینکه این صحنه‌های زیبا و انسان‌دوستانه در تاریخ ثبت خواهد شد، گفت: امروز به همت جامعه پزشکی و پرستاری، یک ایمن‌سازی خوبی در بحث مقابله با کرونا در کشور ایجاد شده و آمار مرگ‌ومیر نزدیک به صفر رسیده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را به پرستاران و بهورزان تبریک گفت و از زحمات خستگی‌ناپذیر آنها برای خدمت به بیماران قدردانی کرد.

در این مراسم از پرستاران نمونه استان تجلیل شد.