دانشجویان مسئولان را در دانشگاه زیر سوال ببرند
دانشجویان مسئولان را در دانشگاه زیر سوال ببرند
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مسئولین باید در دانشگاه حضور پیدا کنند و دانشجویان آنها را به چالش بکشند چراکه بین دولت و دانشجویان هیچ دیواری وجود ندارد.

به گزارش عصرتبریز، تراب محمدی بعدازظهر روز دوشنبه، با حضور در تریبون آزاد دانشجویی دانشگاه تبریز ضمن تبریک روز دانشجو و با بیان اینکه روز دانشجو روز مبارزه با استکبار جهانی و نه گفتن به آمریکای خیانت کار است، اظهار کرد: عدم حضور مسئولان در دانشگاه انتقاد به جایی است، باوجود اینکه با تشکل‌های دانشجویی چندین جلسه خوبی داشتیم؛ تشکل‌های دانشجویی تشکل‌هایی هستند که با همه‌ی دانشجویان ارتباط دارند پس به‌گونه‌ای نبوده است که بی‌تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: تعدادی از مشکلات دانشجویی مطرح شد که بخشی از آنها نیز در دست استان نیست و ملی است و باید از آنها مطالبه کرد.

وی در خصوص بودجه دانشگاه‌ها نیز خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها بودجه فرهنگی خوبی دارند و مرداد ماه المپیادهای فرهنگی ورزشی در دانشگاه تبریز برگزار شد که اگر اعتبار نداشت، برگزار نمی‌کرد؛ اما اگر برنامه‌های شاخص فرهنگی داشته باشند، استانداری هم از آنها حمایت می‌کند.

محمدی با اشاره به آینده شغلی دانشجویان متذکر شد: عزیزانی که در حوزه‌ی فنی و مهندسی، کشاورزی و بخش‌هایی از مدیریت فارغ‌التحصیل می‌شوند نگران آینده کاری خود نباشند.

وی ادامه داد: انجام شده فعال شدند که از کارآمدی استاندار است، در حوزه‌ی کشاورزی در دولت گذشته ۲.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی داشتیم که امسال به ۵.۵ میلیون تن رسیده است که برای سال بعد پیش‌بینی ۸.۵ میلیون تنی آن را داریم.

وی اضافه کرد: برخی از دولت و استاندار ناکارآمد انتقاد کردند که این امر نشان می‌دهد مطالعه آنها کم بودن است، یکی از استاندارانی که کارآمدی آن به اثبات رسیده استاندار ما است و در اغتشاشات اخیر علیرغم اینکه یک شهید در استان دادیم و برخی به خوبی هم میدان آمدند اما یک نفر هم کشته نشد که این از تدبیر استاندار آذربایجان‌شرقی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین یادآور شد: ۱۱۰ کارخانه که از دولت قبل از رده خارج شده بودند با برنامه‌ریزی های انجام شده فعال شدند که از کارآمدی استاندار است، در حوزه‌ی کشاورزی در دولت گذشته ۲.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی داشتیم که امسال به ۵.۵ میلیون تن رسیده است که برای سال بعد پیش‌بینی ۸.۵ میلیون تنی آن را داریم.

وی با تاکید بر اینکه استان ما یکی از استان‌های زنده و فعال کشور است، گفت: امروز اگر بتوانیم انرژی را تأمین کنیم تعداد بسیاری سرمایه‌گذار داریم، بالای ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذار در استان آماده است و شرکت‌های بزرگ را مکلف کرده‌ایم که نیروگاه احداث کنند.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی مستعد سرمایه‌گذاری است و از اقصی نقاط کشور و جهان سرمایه‌گذار بسیاری دارد و نگرانی در حوزه اشتغال نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارخانجات مراجعه کردند که کارگر نداریم هرکس به دنیال کار است، به ما مراجعه کند یعنی به آینده شغلی خود امیدوار باشید چراکه نظام و دولت به فکر شما است و علیرغم کار شکنی استکبار جهانی به جایی نخواهند رسید که شاید اگر تحریم نبودیم پیشرفت ما ۱۰۰ برابر این می‌بود.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان یکی هستند و در دنیای امروز هرکس روایت اول را بکند، موفق است، گفت: در استانداری آذربایجان‌شرقی کمیته‌ای تشکیل شده است که هر اتفاقی بیافتد بلافاصله شفاف سازی شود و استانداری به صورت مستند مسائل را پیگیری می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: مطالبه حق مردم است، اعتراض صنفی هم حق مردم است اما اعتراضی که از راه قانونی باشد؛ از ۳۳۱ حزب در کشور ۳۵ مورد در استان ما ثبت شده است و هر ماه با آنها جلسه داریم و طبق ماده ۲۷ قانون اساسی به آنها مجوز می‌دهیم تا اعتراضات خود را برگزار کنند که اگر احزاب گروه‌ها را از نظر سیاسی تقویت کنیم، موفق می‌شویم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان یادآور شد: مسئولین در دانشگاه حضور پیدا کنند و دانشجویان آنها را زیر سوال ببرند چراکه بین ما و شما هیچ دیواری نیست.